19 دی: یک پایگاه خیری لبنانی نوشت که نزدیکی در روایط ایران و عربستان به وجود آمده و وزیر خارجه ایران در سفر آتی خود که لبنان و سوریه را شامل می شود نتیجه مذاکرات برای حل مسائل منطقه را با خود به همراه دارد.
پایگاه خبری النشره در گزارشی نوشت که دیدار اخیر میان نمایندگان ایران و عربستان با وساطت عراق مثبت بوده است، علیرغم اینکه پرونده یمن پیچیده است و به زمان بیشتری نیاز دارد.
در این گزارش آمده است: پرونده لبنان، عراق و سوریه آسان تر است و این کشورها از نزدیکی روابط تهران و ریاض از نظر اقتصادی بهره خواهند برد.
این پایگاه خبری در ادامه نوشته است که این کشورها از مرحله انتقالی در منطقه سود خواهند برد و قبل از رسیدن به توافق بزرگ میان ایران و آمریکا در خصوص پرونده هسته ای به مرحله آرام سازی اوضاع خواهیم رسید. همزمان با این مرحله در اواخر ماه سپتامبر حسین امیر عبداللهیان، دیپلمات کهنه کار ایران و وزیر خارجه این کشور به بیروت خواهد رفت، شخصیتی که در یک مدت کوتاه دیدارهای ماراتونی زیادی در نیویورک داشته است و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با شخصیت های زیادی از جمله وزیر خارجه عربستان دیدار کرد.
در بخش دیگر این گزارش آمده است: وزیر خارجه ایران در سفر منطقه ای خود که لبنان و سوریه را شامل می شود نتیجه این دیدارها را به همراه دارد و فضای مثبت به وجود آمده بر منطقه منعکس خواهد شد و این مساله بر اقتصاد لبنان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
در این گزارش همچنین آمده است: انتظار می رود که نزدیکی ایران و عربستان آرام شدن اوضاع رسانه ای و سیاسی را نیز به همراه داشته باشد و محور مقاومت و حزب الله از این مساله دور نخواهند بود ونتایج این امر طی هفته های آتی مشخص خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا