19 دی: رییس پلیس راه استان همدان گفت که نیروهای پلیس راه با استقرار در گلوگاه شهید زارعی محور ارتباطی همدان- کرمانشاه، اجازه تردد خودروهای با پلاک غیربومی به سمت مرزهای غربی را نمی‌دهند.
سرهنگ «رضا عزیزی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بسته بودن مبادی مرزی غرب کشور در ایام پیاده روی اربعین و تاکید بر عدم اعزام زایر از این مبادی به کشور عراق، انتشار برخی شایعات موجب افزایش حجم تردد خودروهای حامل زائر به سمت مرزهای غربی کشور شده است.
وی اظهار داشت: درهمین ارتباط و براساس ابلاغ ناجا، ممانعت از حرکت خودروهای غیربومی به سمت مرزهای غربی کشور در دستور کار پلیس راه قرار گرفت و عوامل این نیرو با استقرار در محور ارتباطی همدان به کرمانشاه(پاسگاه ها و گلوگاه شهید زارعی) از تردد خودروهای غیربومی به سمت غرب کشور جلوگیری می کنند.
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵۰ دستگاه خودروی غیربومی از این محل بازگشت داده شده است، گفت: سه دستگاه اتوبوس، چند دستگاه مینی بوس و خودروی سواری شخصی(پلاک غیربومی) که بیشتر از استان تهران عازم غرب کشور بودند، متوقف و برگشت داده شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان نیز در همین ارتباط درخواست کرد که شهروندان از مراجعه به مرزهای غربی برای سفر به کشور عراق در ایام اربعین خودداری کنند 
«حسین بشری» افزود: بر اساس اطلاعیه های صادر شده، همه مرزهای چهارگانه ایران با کشور عراق مسدود است و هیچ زائری به صورت زمینی نمی‌تواند برای مراسم اربعین به کشور عراق سفر کند.
وی با بیان اینکه زائران اربعین تنها از طریق مسیر هوایی می توانند به عراق سفر کنند و هیچ مجوزی برای سفر زمینی داده نمی شود، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای سفر به عراق و بسته بودن مرزها از حرکت خودروهای حامل زایر به سمت مرزها جلوگیری می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :