19 دی: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در پیامی ضمن تسلیت ارتحال استاد عالیمقام آیت الله حسن زاده آملی، تصریح کرد: این شخصیت بزرگوار به شاگردان و اصحاب بحث خویش قرآن و عترت را با دید بسیار جامع علمی و برهانی و معرفتی و عرفانی آموخت.
پیام تسلیت آیت الله فاضل لنکرانی در پی ارتحال آیت الله حسن زاده آملی بدین شرح است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

ارتحال استاد عالیمقام حکیم الهی و فیلسوف ربانی حضرت آیت الله آقای حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسف همگان خصوصاً رهپویان علم و معرفت وحکمت گردید.

 این شخصیت بزرگوار به شاگردان و اصحاب بحث خویش قرآن و عترت را با دید بسیار جامع علمی و برهانی و معرفتی و عرفانی آموخت، در همه حالات خشیت از خداوند متعال در حد بسیار بالائی در وجود عالمانه او مشهود بود. إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ را با تلاش و جدیت فراوان در فرا گیری همه یا کثیری از علوم در وجود خود محقق ساخت، سفارش اکید او به حوزه‌های علمیه نسبت به توجه عمیق به قرآن و تفسیر آن و به عترت و فهمیدن متون حدیثی نظیر اصول کافی تلاش و جدیت در احیاء تدریس متون فلسفی از و یژگیهای بارز ایشان بود.

فقدان این عالم برجسته خسارتی بس سنگین بر علم و دانش و اصحاب فکر و معرفت و همه مراکز علمی و دینی است.

این مصیبت را به ساحت مقدس ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف و رهبری معظم و مراجع بزرگوار و همه روحانیت و شاگردان خصوصاً بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

خداوند روح بلند ایشان را مصاحب و همراه ارواح انبیاء و صلحا و ائمه معصومین علیهم السلام قرار دهد.

محمد جواد فاضل لنکرانی
4/7/1400

  • نویسنده :
  • منبع :