19 دی: بر اثر شورش و درگیری روز سه شنبه در یکی از بزگ‌ترین زندان‌های اکوادور، حداقل ۲۴ نفر کشته و بیش از ۴۸ نفر دیگر مجروح شدند.
به گزارش روز چهارشنبه از "واشنگتن پست"، این سومین شورش خشن در زندان‌های اکوادور در سال جاری است که میان گروه‌های خلافکار رقیب رخ می‌دهد.  
به گفته پلیس، این خشونت حدود ساعت ۹:۳۰ صبح روز سه شنبه در حالی رخ داد که گروه‌های رقیب در نبرد برای کنترل یکی از واحدهای زندان اصلی در گویاکیل با اسلحه و مواد منفجره به یکدیگر حمله ور شدند.  
به گفته مقامات، پلیس ساعت ۱۰:۴۰صبح وارد زندان شد و پس از تخلیه پرسنل موفق شد تا ساعت ۲ بعد از ظهر کنترل این مرکز را به دست آورد.  
شورش روز سه شنبه دو ماه پس از وقوع درگیری‌های مشابه در دو زندان این کشور از جمله زندان لیتورال گویاکیل رخ داد که منجر به کشته شدن ۲۲ زندانی و اعلام وضعیت فوق العاده در سیستم زندانها از سوی رییس جهوری اکوادور شد.  
در ماه فوریه، نزاع در سه زندان در یک روز باعث کشته شدن حدود ۸۰ زندانی شد که بدترین شورش‌های زندان در تاریخ این کشور را رقم زد.  
به گفته دفتر نماینده مردم اکوادور، امسال حداقل ۱۴۵ نفر در زندان‌های این کشور کشته شده‌اند. خشونت در زندان‌های اکوادور از سال ۲۰۱۸ به طور مداوم در حال افزایش بوده است. در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۳ زندانی در اکوادور کشته شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :