19 دی: دو دفتر خدمات مسافرت هوایی به دلیل عدم توجه به توصیه های سازمان هواپیمایی کشوری و گرانفروشی در بلیت پروازهای اربعین به مدت سه ماه تعلیق شدند.
به گزارش روز چهارشنبه از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ارائه قیمت ها و فروش بلیت بالاتر از قیمت تعیین شده از سوی دو شرکت خدمات مسافرت هوایی آبنوس گشت تهران و شرکت خدمات مسافرت هوایی دور پرواز، محرز و توسط دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی، فعالیت شرکت های مذکور به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآمد.
بازرسی و نظارت کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در ایام اربعین به صورت منسجم و مستمر در حال انجام است و تمام دفاتر خدمات مسافرت هوایی تحت نظارت این سازمان موظفند، دستورالعمل ها و توصیه های سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند.
بر اساس این گزارش، قیمت بلیت پروازهای دوطرفه تهران- نجف- تهران ۵ میلیون تومان و بر اساس آخرین توافق بین سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شد قیمت بلیت پروازهای مشهد- نجف- مشهد ۶ میلیون تومان و قیمت بلیت یکطرفه مسیرهای تهران-نجف و مشهد-نجف نیز به ترتیب ۳.۲ و ۴ میلیون تومان باشد.
نرخ بلیت پروازهای دوطرفه اربعین از فرودگاه‌های کرمان، زاهدان و یزد به نجف ۶ و در بقیه فرودگاه‌ها ۵ میلیون تومان تعیین شده است.
تاکنون ۵۵۰ مجوز پرواز برای رفت و برگشت زائران اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از سوی سازمان‌های هواپیمایی کشوری ایران و عراق صادر شده است و ۱۶ شرکت هواپیمایی ایرانی در پروازهای اربعین امسال مشارکت کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :