19 دی: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: طرح ارتقا وضعیت اجتماعی و تحصیلی دختران و زنان در مناطق محروم اجرا می شود و با توجه به ظرفیت مدارس شبانه روزی برای اجرای آن، مسئولان به سرعت این مدارس را معرفی کنند.
انسیه خزعلی روز جمعه به دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد رفت و با وی پیرامون مسائل و مشکلات دانش آموزان دختر خصوصا در مناطق روستایی و محروم گفت و گو کرد.
در این نشست خانم خزعلی گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی های تخصصی و تلاش های مسولان شاهد بازماندن هیچ کودکی از تحصیل به دلیل فقر نباشیم.
معاون امور زنان و خانواده با اشاره به، اختصاص ۵ میلیارد تومان به تامین وسایل کمک آموزشی و تبلت برای دانش آموزان دختر در استان اضافه کرد این اقدامات می تواند شرایط بازگشت به تحصیل تعدادی از دانش آموزان را فراهم کند.
 وی بیان داشت: در نظر داریم دبیرستانی را در یکی از مناطقی که پتانسیل لازم را دارند، به گونه ای تجهیز کنیم که مهارت آموزی دختران در اولویت آن قراربگیرد و به دختران آموزش های لازم داده شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این در دیدار با ارایه گزارش کاملی از کودکان بازمانده از تحصیل تصریح کرداستان برای پیشگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان تمام تلاش خود را به کار می گیرد.
هادی زارع پور ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و یک مدرسه زیر ۱۵ دانش آموز در استان وجود دارد که ۴۱درصد مدارس استان را تشکیل می دهند. همچنین ۶۵۷ مدرسه در استان از یک تا هفت دانش آموز را تحت آموزش دارند.
وی از دکتر خزعلی خواست طرح روستامرکزی را که به دلیل کمبود اعتبار، کنار گذاشته شده بود را مجدداً پیگیری کرده تا بدین وسیله از بازماندگی تحصیلی کودکان جلوگیری شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان برای همراهی رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد شامگاه پنج شنبه وارد استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :