19 دی: بازار امروز یکشنبه یازدهم مهرماه شاهد افت اندک قیمت‌ طلا و سکه و ارز بود.

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (یکشنبه، ۱۱ مهرماه) در مقایسه با روز گذشته با ۱۶۲ تومان کاهش به ۲۷ هزار و ۴۸۰ تومان رسید.

قیمت فروش یورو نیز امروز در مقایسه با روز گذشته ۳۵۵ تومان کاهش یافت و ۳۱ هزار و ۹۱۶ تومان تعیین شد.  
امروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۹۳۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۱ هزار و ۲۸۴ تومان بود.
علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۴۹۷ تومان اعلام شد.
نرخ خرید یورو در این بازار ۳۱ هزار و ۶۰۱ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۱ هزار و ۸۸۸ تومان اعلام شد.
همچنین در سامانه نیما در معاملات روز شنبه، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۳۸ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۳ هزار و ۳۱۶ تومان معامله شد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران نیز امروز (یکشنبه، ۱۱ مهرماه) با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۹ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۲۱ هزار تومان شد.
همچنین اُنس جهانی طلا با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در قیمت یک‌هزار و ۷۶۱ دلار و ۵۰ سنت ثابت ماند.  
مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. براین اساس امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی طلا و کاهش قیمت دلار در بازار ارز قیمت طلا و انواع سکه نیز کاهشی بود.  


  • نویسنده :
  • منبع :