19 دی: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در تماسی از دفتر رییس‌جمهوری، پیام آیت‌الله رئیسی برای پیگیری اقدامات انجام شده درخصوص زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ ابلاغ شد.
اقبال عباسی روز دوشنبه در مصاحبه رسانه‌ای تاکید کرد: همچنین وزیر کشور در تماس تلفنی آخرین وضعیت زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ را پیگیری کرد.
وی افزود: خوشبختانه براساس گزارش‌های اولیه تاکنون خسارت جانی بر اثر زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است اما تعدادی مصدوم گزارش شده است.
عباسی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲ گروه ارزیاب برای مشخص کردن میزان خسارت‌های زمین‌لرزه کوهرنگ در منطقه حضور دارند و تا ساعتی دیگر مسوولان استان هم به منطقه اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به لرزیدن استان‌های خوزستان و اصفهان بر اثر زمین‌‎لرزه شهرستان کوهرنگ یادآور شد: براساس ارتباط برقرار شده با خوزستان، مشخص شد وضعیت این استان شبیه چهارمحال و بختیاری است.
عباسی اظهار داشت: بخشی از استان اصفهان هم بر اثر زمین‌لرزه شهرستان کوهرنگ لرزیده اما در صورت بروز خسارت، به‌طور یقین میزان آن کمتر از خسارت در مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختیاری است.
به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.
این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

  • نویسنده :
  • منبع :