19 دی: وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی خواستار بهترین روابط با همسایگان خود است اما دشمنان باید از هرگونه ماجراجویی در قبال ایران دوری کنند.
احمد وحیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تحرکات همسایگان شمال غرب ایران و اظهارات اخیر رییس جمهور آذربایجان افزود: سیاست ما همسایگی و آغوش ما برای آنها باز است و خواستار بهترین روابط با آنها هستیم.
وی اظهار داشت: دشمنان ما به ویژه اسراییل و آمریکا در منطقه فعال هستند و می خواهند بین ملت ها تفرقه بیندازند بنابراین باید خیلی عاقلانه نگاه کرد که روابط دیرینه ۲ ملت در این راستا بسیار مهم است و باید ارج نهاده شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره دست دوستی به سمت همه همسایگان دراز می کند ادامه داد: رزمایش مرزهای شمال غرب کشور با هدف نمایش توان نیروهای مسلح بوده است و پیام ان به دشمنان آمادگی، قدرت و دوری از هرگونه ماجراجویی و برای دوستان صلح و امنیت است.
استاندار سیستان و بلوچستان تغییر نمی کند
وزیر کشور همچنین در خصوص مطالب فضای مجازی مبنی بر تغییر استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: استاندار سیستان و بلوچستان فردی ارزشمند، قوی و پرتلاش است و در طوفان اخیر بسیار فعال و در میدان بود.
وحیدی تاکید کرد: استاندار این استان مورد استقبال مردم، مسوولان و عشایر سیستان و بلوچستان و یک انتخاب درست است.
وی همچنین اظهارات در خصوص طولانی شدن انتخاب استانداران دولت سیزدهم را رد کرد و افزود: حدود یک ماه بیشتر از روی کار آمدن دولت جدید گذشته است و انتصاب استانداران نیز باید با شناسایی های دقیق و طی مراحل قانونی صورت گیرد و انتظار می رود تا ۲ ماه آینده همه آنها معرفی شوند.
طرح های تملک شده لرستان توسط بانک ها آزاد می شود
وزیر کشور همچنین در خصوص لرستان ادامه داد: طرح های نیمه تمام، راکد و در تملک بانک های لرستان باید با سرعت بیشتری آزاد و تکمیل شود.
وحیدی با تاکید بر تکمیل زیر ساخت های لرستان افزود: باید برای جلب سرمایه گذار، فضای کسب و کار تسهیل شود و هزینه جدیدی را به برای سرمایه گذار ایجاد نکند.
وی تصریح کرد: همچنین لرستان زیبایی های بسیاری دارد که به اندازه کافی شناخته و معرفی شده نیست.
وی اضافه کرد: زلزله صبح امروز چهار محال و بختیاری خارج از منطقه مسکونی ثابت و در ناحیه عشایری بوده که خسارت جدی نداشته است.

  • نویسنده :
  • منبع :