19 دی: امیرمحمد یزدانی آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان در فینال پیکارهای قهرمانی جهان در نروژ با شکست برابر حریف روسی دومین مدال نقره ایران در این پیکارها را به گردن آویخت.
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای از ۱۰ مهر آغاز شد و فردا (سه‌شنبه) ۱۳ مهر با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر به پایان می‌رسد.

دیدارهای رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم (۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲)  از ساعت ۱۹ به وقت تهران در سالن جوردال آمفی شهر اسلو نروژ آغاز شد.

امیرمحمد یزدانی دارنده نقره نوجوانان جهان که سابقه حضور در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ را نیز دارد در مبارزه فینال مقابل ژاگیر شاکیف دارنده مدال طلا از روسیه قرار گرفت و در فاصله یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با زیرگیری ناقص اسیر فن اصیل برات کلندون حریف روسی شد و در ادامه شاکیف با در اختیار گرفتن مایه فتیله آزادکار کشورمان با امتیاز عالی ۱۴ بر ۴ یزدانی را شکست داد و مدال طلا گرفت و نماینده کشورمان نیز به مدال نقره دست یافت.

یزدانی در این پیکارها و دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۳ مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ علی‌بیک عثمان‌اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

آخرین بار در این وزن مهدی تقوی در پیکارهای سال ۲۰۱۱ استانبول موفق به کسب مدال طلا شده بود و انتظار برای کسب طلا در این وزن به ۱۱ سال رسید. البته سید احمدمحمدی در جهانی ۲۰۱۵ آمریکا در این وزن برنز و در ۲۰۱۴ ازبکستان نقره گرفته بود.

علیرضا سرلک در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم با شکست مقابل توماس گیلمان آمریکایی مدال نقره گرفت. تا لحظاتی دیگر و در مبارزه‌های فینال محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مصاف جردن باروز از آمریکا و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف ماگومد کوربانوف از روسیه می‌روند.

همچنین در دیدارهای نیمه‌نهایی ۲ وزن ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم نیز ساعاتی پیش برگزار شد که مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم مغلوب کایل اسنایدر مغلوب شد. گلیج فردا (سه‌شنبه) برای کسب مدال برنز باید با برنده مبارزه باتزول اولزیساخان از مغولستان و ماگومد گادجی نوراف از مقدونیه مبارزه کند.

عرفان الهی نیز با توجه به حضور حریفش به دیدار فینال به جدول شانس مجدد وزن ۷۰ کیلوگرم رفت. او نیز فردا در ابتدا باید با برنده آنیل گدارا از سریلانکا و آرمان آندراسیان از ارمنستان مبارزه کند و در صورت برتری برای کسب مدال برنز باید به مصاف اِوگِنی ژِربایف از روسیه برود.

شب گذشته نیز حسن یزدانی و امیرحسین زارع در فینال وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم با پیروزی مقابل دیوید تیلور از آمریکا و گنو پتریاشیولی از گرجستان ۲ مدال طلا بگیرند.

رحمان عموزاد خلیلی و یونس امامی آزادکاران وزن‌های ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها حذف شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :