19 دی: منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، «محمد قاسم العارضه» که اخیرا در پی فرار از زندان رژیم صهیونیستی باردیگر دستگیر شده بود، در اعتراض به اقدامات تنبیهی، دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، کریم عجوه وکیل هیأت امور اسرای فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد، محمد قاسم العارضه روز دوشنبه اعتصاب غذای خود را در اعتراض به شرایط سخت و اقدامات تنبیهی زندان عسقلان، آغاز کرده است.
العارضه به همراه پنج تن دیگر از اسرای فلسطینی که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهمترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند؛ اما پس از دو هفته همه آن ها باردیگر دستگیر و به زندان منتقل شدند.
محمد قاسم العارضه سال ۲۰۰۲ به جرم مقاومت در برابر اشغالگری و انجام عملیات از نظامیان صهیونیست به حبس ابد محکوم شد.
در همین حال شماری از مردم فلسطین در کرانه باختری روز دوشنبه در همبستگی با اسرایی که در اعتراض به وضعیت بد، ضرب و شتم و شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند، تحصن کردند.
نظامیان صهیونیست همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند.
به گزارش منابع رسمی فلسطین، اکنون چهار هزار و ۶۵۰ فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند که ۱۸۰ نفر از آنان کودک هستند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا