19 دی: بخش اورژانس جراحی زنان و زایمان بیمارستان «جمهوری» یمن واقع در صنعا پایتخت این کشور که از ۲۵ سال پیش متوقف شده بود با کمک جمهوری اسلامی ایران بازسازی و راه اندازی شد.
پایگاه خبری «صنعا ۲۴» امروز (سه شنبه) از افتتاح بخش اورژانس جراحی زنان و زایمان بیمارستان جمهوری یمن با حضور «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن خبر داد و اضافه کرد که این بخش از بیمارستان به دلیل فرسودگی از ۲۵ سال قبل از کار افتاده بود که با حمایت سفیر ایران بازسازی و راه‌اندازی شد.  
«حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن در مراسم افتتاحیه این بخش از بیمارستان جمهوری یمن با بیان اینکه ایران در تلاش است تا کمک‌های پزشکی و بشردوستانه را به مردم یمن برساند، افزود: ترمیم بیمارستان جمهوری صنعا به درخواست «دکتر طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن و در چارچوب همکاری‌ها بین دو کشور دوست که در همه زمینه‌ها ادامه خواهد یافت، انجام شد.  
«علی حجاف» معاون وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز با تقدیر از رهبر و مردم ایران گفت: این بیمارستان با کمک جمهوری اسلامی ایران در شرایطی آماده ارائه خدمات درمانی به مردم یمن شد که کشور ما در محاصره قرار دارد و بیماران یمنی از نبود امکانات درمانی رنج می‌برند.  
بخش جراحی بیمارستان یمن پس از ۲۵ سال تعطیلی با کمک ایران راه اندازی شد
همچنین دکتر «مطهر مرشد» رئیس بیمارستان آموزشی جمهوری صنعا از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران برای ترمیم بخش اصلی این بیمارستان تشکر کرد و گفت: در شرایطی که یمن طی هفت سال گذشته مورد تجاوز و محاصره قرار گرفته، این مرکز درمانی به تجهیزات پیشرفته با استانداردهای بین المللی مجهز شده است و  این یک دستاورد بی‌نظیر است.  
در پایان این مراسم، سفارت ایران در صنعا از مدیران و مسئولان بیمارستان آموزشی جمهوری و تعدادی از مهندسان و کارگران دست اندرکار این پروژه، تجلیل کرد.  
عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.  
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن دهها هزار یمنی بی‌گناه و ویرانی زیر ساخت‌های این کشور از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی این کشور شده است.  
بر اساس اعلام کمیته بین المللی صلیب سرخ به طور میانگین روزانه بیست نفر در یمن جان خود را از دست می‌دهند و بسیاری از آن‌ها از زخم‌ها و یا بیماری‌های قابل درمان می‌میرند، زیرا داروهای مورد نیاز در دسترس آن‌ها نیست و کمتر از نیمی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور فعال هستند.  
محاصره یمن به ویژه تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعا موجب شده تا کمک‌های پزشکی و امدادرسانی به مردم این کشور و اعزام بیماران صعب العلاج به خارج از یمن امکانپذیر نباشد.    

  • نویسنده :
  • منبع :