19 دی: رئیس ستاد اجرایی مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با تاکید بر این که رئیس جمهور دوشنبه هفته آینده برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به دانشگاه تهران می‌رود گفت: این مراسم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
دکتر عباس قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر در خصوص جزئیات برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی  و پژوهشی کشور گفت: به منظور برگزاری این مراسم، ستاد اجرایی برنامه آغاز سال تحصیلی دانشگاهها تشکیل شده و قرار است آیت الله رئیسی رئیس جمهو،ر دوشنبه هفته آینده (19 مهرماه) به منظور برگزاری این مراسم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران حاضر شود.
وی با بیان اینکه برنامه آغاز سال تحصیلی دانشگاهها هر سال به صورت نمادین برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه به صورت مجازی در دانشگاه تهران برگزار شد، اما امسال رئیس جمهور به صورت حضوری در دانشگاه حضور پیدا خواهد کرد.
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه تهران، خاطر نشان کرد:‌ در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی تعداد محدودی از مسئولان دو حوزه وزارت علوم و وزارت بهداشت، اساتید و دانشجویان دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران حاضر خواهند بود.
دکتر قنبری تاکید کرد: بر اساس تاکید وزارت بهداشت، این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از افراد برگزار می‌شود و روسای دو دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران وزیر علوم و بهداشت، از جمله سخنرانان مراسم دوشنبه هفته آینده خواهند بود.
رئیس ستاد اجرایی مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها همچنین خاطر نشان کرد: در مراسم امسال یک استاد به نمایندگی از اساتید دانشگاه‌ها و یک دانشجو نیز به نمایندگی از دانشجویان کشور درحضور رئیس جمهور سخنرانی خواهند کرد که پس از آن در  پایان مراسم رئیس جمهور به ایراد سخنرانی می‌پردازد.
دکتر قنبری در پایان خاطر نشان کرد: در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و آموزش پزشکی حدود 26 نفر از کنکوری‌های برتر در وزارتخانه های علوم وبهداشت و همچنین برترین‌های شاهد وایثارگر با حضور رئیس جمهور موردتقدیر قرارخواهند گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :