19 دی: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزیر بهداشت با خلاف واقع خواندن خبر «ممانعت از ورود و غیبت کارمندانی که واکسن نزده‌اند»، گفت: براساس مصوبات ستاد ملی، کارمندان و کارکنان دولت موظف هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
به گزارش روز سه‌شنبه از «وبدا»، محسن فرهادی درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه کارمندانی که واکسن دریافت نکنند به زودی با مصوبه ستاد کرونا مشمول جرایم و مجازات های قانونی می‌شوند، افزود: در برنامه ریزی انجام شده ممانعت از ورود و غیبت ذکر نشده و این موضوع خلاف واقع است.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کارمندان و کارکنان دولت موظف هستند که پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری را رعایت کنند، گفت: درغیر این صورت مدیر مربوطه موظف است به کارمند به عنوان ناقض پروتکل بهداشتی تذکر دهد.
عدم تزریق واکسن نقض پروتکل بهداشتی است
فرهادی تصریح کرد: در صورت تمرد مدیر مربوطه می‌تواند آن فرد را به هیات بدوی تخلفات کارکنان دولت معرفی کند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد ملی عدم تزریق واکسن نیز نقض پروتکل بهداشتی است، افزود: همین ضوابط نیز برای گروه‌های شغلی خواهد بود که در صورت عدم واکسیناسیون آن صنف مطابق ضوابط و مقررات قانونی برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر اساس این برنامه، همه مشاغل در تمام شهرها با رنگ بندی قرمز تا آبی فعال خواهند بود؛ در ضمن این برنامه به ستاد ملی ارسال شده است که در صورت تصویب، لازم الاجرا است.

  • نویسنده :
  • منبع :