19 دی: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه جشن واکسیناسیون به این معنا نیست که ایمنی جمعی به‌وجود آورده‌ایم، گفت: ایمنی معمولا حداقل بعد از ۲ تا ۳ هفته پس از تزریق دز دوم در بدن افراد واکسینه شده به وجود می‌آید.
دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه تامین بودجه و واکسن و قبول انجام واکسیناسیون توسط مردم به دلیل شایعاتی که وجود دارد و یا تبلیغات برخی از کمپین‌های ضدواکسن، از جمله مشکلاتی است که در حوزه واکسیناسیون در هر جامعه‌ای وجود دارد، اظهار کرد: تزریق دز دوم واکسن افرادی که در آخرین روز از واکسیناسیون ۷۰ تا ۷۵ درصدی جامعه دز اول را دریافت کرده‌اند، معمولا ۳ تا ۴ هفته بعد انجام می شود.
وی با ذکر این نکته که ایمنی معمولا حداقل بعد از ۲ تا ۳ هفته پس از تزریق دز دوم در بدن این افراد به وجود می آید، به جشن واکسیناسیون اشاره و عنوان کرد: بنابراین جشن واکسیناسیون به معنای این نیست که ما ایمنی جمعی به‌وجود آورده ایم بلکه به این معناست که به هرحال مسئولان وزارت بهداشت توانسته‌اند با تهیه واکسن ضدکرونا و واکسیناسیون مردم تا رسیدن به ایمنی جمعی به این نکته برسند که مسئولیت خود را انجام داده‌اند.
ایمنی جمعی معمولا بعد از ۲ تا ۳ هفته ایجاد می شود
به گزارش وبدا، دکتر جماعتی توضیح داد: درحقیقت با محاسبه‌ای که باید انجام دهیم نشان داده می شود که تقریبا یک ماه بعد از تزریق دز اول همه باید دز دوم را دریافت کرده باشند و ایمنی جمعی معمولا بعد از ۲ تا ۳ هفته ایجاد می شود. بنابراین ما می‌توانیم بگوییم که به هدف خود دست یافته‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :