19 دی: نمایندگان اوران ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم ایران راهی مرحله نیمه نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان شدند اما عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم حذف شد و گرایی در ۷۷ کیلوگرم نیز مقابل حرف روس شکست خورد.
در ادامه رقابت های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، نمایندگان اوزان ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم ایران راهی مرحله نیمه نهایی شدند اما عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم حذف شد و محمد علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم نیز مقابل حریف روس تن به شکست داد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست به مصاف کریستوف بورگر از اتریش رفت و در پایان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه  نیز برابر لی از کره جنوبی در همان دقیقه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف غنی زاده از آذربایجان رفت و در ادامه درخشش خود در همان تایم نخست با نتیجه قاطع ۹ بر یک صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. مختاری برای رسیدن به فینال بعداز ظهر امروز(پنج شنبه) به مصاف آمویان از ارمنستان می رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان در دور نخست مقابل آیک مناتسکانیان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه نیز مقابل جلا بولکوادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله مقابل رومن ولاسوف دارنده ۲ طلای جهان و ۲ طلای المپیک در همان تایم نخست با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۱۰ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. گرایی برای حضور در گروه بازنده ها باید منتظر صعود رقیب روس به فینال باشد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام در دور نخست به مصاف سینگ هارپرت از هند رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد، وی سپس با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل طارق عبدالسلام از بلغارستان به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. پشتام در سومین مبارزه مقابل رادزیک کولیو از بلاروس به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۳ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این سجاد عباس پور در وزن ۵۵ کیلوگرم در دور نخست مقابل حریفی از آمریکا تن به شکست ۱۰ بر یک داد و با توجه به شکست سنگین کشتی گیر آمریکایی در دور دوم مقابل حریفی از ارمنستان، عباس پور خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا