19 دی: رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ششمین سفر استانی خود وارد فرودگاه بوشهر شد. دیدار با روحانیون، نخبگان، جوانان و قشرهای مختلف مردم، بازدید از برخی طرح‌ها و حضور در جلسه شورای اداری و نشست با خبرنگاران از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به بوشهر است. وزرای نفت، اقتصاد، نیرو و جهاد کشاورزی به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر برای بررسی مشکلات و مطالبات مردم حضور می‌یابند.

رئیس جمهور از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کرد

سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد.

مسئولان سازمان انرژی اتمی و مجریان پروژه‌ها، رئیس جمهور را در جریان آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر قرار دادند.

محرومیت‌های بوشهر قابل تحمل نیست

رئیسی پیش از ظهر جمعه در نشست بررسی وضعیت اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز اظهار داشت: اتصال استان بوشهر به خطر ریل سراسری مطالبه بحق مردم این استان است.

وی پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن بوشهر را غیر قابل قبول دانست و بیان کرد: تسریع در روند تکمیل این پروژه مهم ضروری است و مسئولان مربوطه باید برای تحقق این مهم تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس جمهور در نخلستان‌های استان بوشهر



رئیس جمهور با حضور در نخلستان‌های استان بوشهر از نزدیک مسائل و مشکلات حوزه نخل و خرما را بررسی کرد.

رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در استان بوشهر با حضور در شهرستان تنگستان، از موزه شهید رئیس‌علی دلواری بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در شهرستان تنگستان استان بوشهر، از محل اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز بازدید کرد.

طرح راه‌آهن شیراز - بوشهر دارای ۴۵۰ کیلومتر طول است که در ۱۱ قطعه تعریف شده است و طی سال‌های گذشته به خاطر عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز روند کندی داشته است.

رئیسی در بازدید از نخلستان‌های شهرستان تنستان اظهار داشت: حمایت از کشاورزان را به صورت ویژه در دستور کار داریم. یکی از مشکلات مهم حوزه کشاورزی در استان بوشهر مربوط به آبیاری است که تلاش داریم با تأمین اعتبارات مورد نیاز، زمینه رفع مشکل حوزه آب فراهم شود.

مافیای قاچاق باید شناسایی شود

رئیسی صبح جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم و اساسی کشور در حوزه اقتصادی، قاچاق سازمان یافته است.

وی اضافه کرد: نیروهای اطلاعاتی باید عناصر قاچاق‌های سازمان یافته و دست‌های پشت پرده را شناسایی کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: افرادی هستند که قاچاق می‌کنند و دستگیر می‌شوند ولی اینها عناصر اصلی نیستند. باید عناصر اصلی و پشت پرده قاچاق شناسایی شده و با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: مافیای قاچاق باید شناسایی شود و برخورد لازم در این زمینه صورت گیرد.

گره‌گشایی از حوزه تولید باید با جدیت دنبال شود

حجت الاسلام رئیسی صبح جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: تولید نیاز ضروری کشور است و باید به صورت ویژه از بخش‌های مختلف تولید حمایت شود.

وی گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف باید به صورت ویژه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت شود.

رئیس جمهور بر رفع مشکلات واحدهای راکد تأکید کرد و اظهار داشت: رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های دولت است.

رئیسی صبح جمعه با حضور در شهر اهرم در شهرستان تنگستان، با تعدادی از کشاورزان دیدار و گفت‌وگو کرد. کشاورزان در این دیدار به بیان مشکلات و نیازهای خود پرداختند.

ساختار سازمان اموال تملیکی اصلاح شود

وی همچنین روز جمعه در جریان بازدید از انبارهای سازمان امول تملیکی در بوشهر برضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این خصوص تاکید کرد.

وی بیان کرد: یک سری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آنها گرفته می‌شود اما اینها جزء عوامل پشت پرده نیستند و باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: از همکاران می خواهم به خصوص در بخش‌های اطلاعاتی این مساله را بررسی و مافیای قاچاق را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه آوردن کالایی از سوی یک نفر در قالب شناور و یا کوله بر مساله اصلی ما نیست گفت: مساله ما بحث قاچاق سازمان یافته است یعنی جریان مافیایی قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی از مرجع قضایی خواست این پرونده ها خیلی سریع تعیین تکلیف شود.

رئیس جمهور یادآورشد: گذشت زمان برای اموال هم برای دولت و هم برای صاحب کالا (اگر قرار است مسترد شود) به طور حتم خسارت است.

وی ادامه داد: وضعیت انبارهای اموال تملیکی تصویر زیبایی نیست و باید این مشکل ساختاری برطرف شود.

رئیسی گفت: در یک ضرب العجل سه ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد.

رئیس جمهور از شرکت صنایع دریایی ایران بازدید کرد

وی با حضور در شرکت صنایع دریایی ایران، در جریان فعالیت‌های این شرکت قرار گرفت. شرکت صنعتی دریایی ایران در زمینه ارائه خدمات مهندسی، کشتی‌سازی، ساخت و نصب پایانه‌های نفتی و تأسیسات فراساحلی نفت و گاز، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و اسکله‌سازی فعالیت می‌کند.

محرومیت‌های استان بوشهر در کنار ظرفیت‌های فراوان قابل تحمل نیست

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین صبح جمعه در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مردم ولایت‌مدار و مقاوم بوشهر سلام می‌کنم. توفیقی است که امروز در خدمت مردم بوشهر باشیم و پیشاپیش از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی وجود ندارد عذرخواهی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در فرصت‌های آینده این امکان فراهم شود که در جمع مردم بوشهر و شهرستان‌های مختلف این استان حضور یابیم و از نزدیک هم نقطه نظرات مردم عزیز را بشنویم و هم به بررسی مسائل بپردازیم.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر