19 دی: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در صورت تایید بسته پیشنهادی معاونت بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی از اول آبان برداشته می‌شود.
دکتر کمال حیدری در نشستی خبری که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در این بسته باتوجه به رده‌های شغلی، چگونگی رفتار در هر حوزه با جزئیات آورده شده است.
وی گفت: همچنین نظارت‌ها به صورت جدی بر قوانین وضع شده نیز اجرا خواهد شد.
معاون بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیش بینی موج ششم شیوع کرونا افزود: ما همیشه نگران دورهمی‌ها، مسافرت‌ها و رعایت فاصله گذار‌های اجتماعی هستیم که عامل فوران شیوع دوباره ویروس کرونا نباشد.
دکتر حیدری گفت: شاید در ماه آینده درگیر موج ششم شویم، اما این پیشگویی با پوشش واکسیناسیون تا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم میتواند تحت تاثیر قرار گیرد.
وی درباره حمایت از واکسنهای تولید داخل نیز گفت: تعدادی از شرکت‌های ایران مانند پاستور، رازی و برکت در حال گسترش خط تولید هستند به همین دلیل یکی از سیاست‌های دولت محترم حمایت از این واکسن‌ها بود و خوشبختانه کیفیت بسیار خوبی داشتند.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فعلا پایانی برای کرونا متصور نیستیم، اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر پاندمی پایان یابد اما ویروس موجود زنده است و برای بقای خود تلاش می‌کند و ضریب نفوذش را افزایش می‌دهد اما امیدواریم زودتر تمام شود. تمام تلاش ما باید قطع زنجیره انتقال بیماری باشد و رمز موفقیت غلبه بر بیماری قطع این زنجیره است.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما