19 دی: فروش دختربچه‌های خردسال در شرایط سنی یک تا ده سال به عنوان کنیز (برده زن) در بازار‌های برده فروشی در شهر‌های غزنی و ننگرهار توسط طالبان آغاز شده است.
جت‌الاسلام مشکور کابلی فعال رسانه‌ای افغانستانی در لایو اینستاگرامی محمدحسین جعفریان شرکت کرد و درباره وضعیت کنونی کشورش تحت اشغال تروریست‌های طالبان سخن گفت که چکیده اظهاراتش را در زیر می‌خوانید: در ایام شهادت پیامبر هستیم و برنامه آقای جعفریان فرصتی برای اتمام حجت با جهان اسلام شده است. با توجه به حدیث نقل شده از پیامبر اکرم که فرمودند"من لم یهتم بأمر المسلمین فلیس منهم، وتمامه: ومن لم یمس ویصبح ناصحًا لله ولرسوله ولکتابه ولإمامه ولعامة المسلمین فلیس منهم".

به گزارش شهر خبر، در ادامه آمده است: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که سکوت حیرت‌آمیزی نسبت به وقایع افغانستان در نهاد‌های اسلامی رخ داده است.

تمام قریه‌ها و روستا‌های دایکندی شما را صدا می‌زنند. صاحبان این خانه‌ها اکنون در میان دشت‌ها و کوه‌ها در سرمای زمستان هزارجات می‌لرزند.

آن‌ها بدون آب و غذا از مراجع خود به نیابت امام زمان کمک می‌خواهند این‌ها انسان‌هایی هستند که تا هفته پیش خانه و زندگی داشتند، ولی اکنون با فریب قلم فروش‌ها در سکوت رسانه‌ای خفقان‌آور و در برابر دیدگان ما از خانه خود آواره شدند. حتی به آن‌ها اجازه دادند که اموال خود را بردارند.

اگر سنی‌های پنجشیر مثل سنی‌های شامات و فلسطین خوشایند شما نیستند و در مقابل آن سکوت کرده‌اید چرا در مقابل جنایات و مقاومت در دایکندی سکوت کرده‌اید؟ این‌ها که شیعه و مسلمان هستند!

چه فرقی بین خانه فلسطینی با خانه دایکندی است؟ اگر یک خانه در فلسطین خراب شود تمام رسانه‌ها و دفاتر مراجع به صورت زنجیره‌ای توسط نهاد‌های امنیتی بسیج می‌شوند و اطلاعیه می‌دهند.

سه‌هزار خانوار را به اجبار کوچاندن و خانه‌هایشان را خراب کرده‌اند که غیرت سیاستمداران و مراجع را تست کنند.

بنیاد خانه انقلاب خراب می‌شود اگر که به فریاد همسایه خود نرسید. ملت ایران و آزادی‌خواه جهان چگونه باور کنند که شما اجازه اشغال همسایه‌ات را دادی؟

می‌گویند؛ این زمین‌ها غیرقانونی بوده است بدانید که طالبان حق خود می‌داند آنچه که در دوره غنی و کرزی به شما داده شده را هم پس بگیرد.

در مرز میلک خانواده‌هایی از دایکندی آمدند، دخترانشان را طالبان بردند. چرا نمی‌خواهید بشنوید؟ چرا گوش‌هایتان را گرفته‌اید؟ چرا رسانه‌ها ساکتند؟

قلم فروش‌ها کلیپی در فضای مجازی منتشر کردند که می‌گوید این یک دعوای درون قومی است. به فرض اگر این حرف درست باشد، چرا اجازه طی مراحل و سیر دادگاهی و حقوقی آن را ندادند؟ زیرا دعوا در دادگاه غیراسلامی طالبان یک‌طرفه است. کسی از این متهمین نخواست که از خودشان دفاع کنند.

این اراضی در ۵۰ سال قبل از زمان داوودخان توسط صاحبان آن‌ها احیا شده است. طبق فقه اسلامی از زمان پیامبر، اگر کسی زمین بایر و موات را احیا کند، همین سند مالکیت او می‌شود.

چرا در فاز اول حکومت طالبان کسی شکایت نکرد؟ حکومت‌های زیادی تا کنون سرکار آمدن، چرا طالبان تا کنون شکایت نکردند؟ از زمان داودخان تا حکومت کمونیست‌ها و دولت مجاهدین و دوره پنج ساله اول طالبان و کرزی و غنی، چرا کسی شکایت نکرد؟

اگر در مقابل این جنایت سکوت کنید، این بلایی که سر دایکندی آمده سر کل افغانستان خواهد آمد. این یک اتفاق شخصی نیست، یک تست است.

اگر در مقابل این اشغال ایستادگی نکنیم، آن‌ها دست به مشهد و سبزوار هم دراز خواهند کرد.

طالبان جنگ روانی به راه انداختند و برای تطهیر خود داعش‌سازی می‌کند. می‌خواهد مقاومت‌های مردمی را به داعش ارتباط دهند که راحت‌تر سرکوب کنند. آن‌ها را از میان بردارند. همچنین برای خودشان مشروعیت درست می‌کند.

من معتقدم علی‌رغم اینکه طالبان گفته بود داعش در افغانستان نیست، در افغانستان داعش است و این برنامه جزو فاز دوم طالبان است.

این‌ها مکمل هم هستند، ولی از طرفی با هم مشکل و درگیری هم دارند.

جریان مقاومت از لحاظ تفکر و بافت شامل شیعیان هم هست، آیا ما داعشی هستیم؟ جریان مقاومت در شمال که فرزندان ابن سینا، مولانا و ابو نصر فارابی هستند، داعش هستند؟

می‌خواهند مقاومت را تضعیف کنند و بگویند مقاومت وجود ندارد. عملیات‌هایی در کنر‌ها توسط قوماندان "حضرت‌علی" علیه طالبان صورت گرفته است.

مقاومت در کاریزمیر توسط برادر ملا تاج محمد مجاهد و مقاومت‌ها در چاریکار با فرماندهی خواجه نبی، همچنین مقاومت در اندراب زیر نظر فرماندهان آقای غدیر، خیرمحمد و غفور اتفاق افتاده که می‌خواهند این مقاومت‌ها را به داعش ربط بدهند.

امروز تماسی با استاد سیاف در دهلی داشتم. وی فردی باسواد و سنی است. او با طالبان بیعت نکرده، در طول این یک ماه سازماندهی خوبی کرده، نماینده‌اش به من گفت: به زودی سنگر‌های مقاومت زیر نظر استاد سیاف همسو با جبهه مقاومت ملی آغاز به کار می‌کند.

این پیام روشنی است که مقاومت اسلامی_ملی بیدار شده و اختلافات را کنار گذاشته است.

تفکر مقاومت مبتنی بر فرهنگ و تمدن، ده‌ها سال ممکن است طول بکشد. ولی سرانجام منتج به آزادی خواهد شد. انسان‌های با فرهنگ، حاکمیت اشغال را پذیرفتنی نمی‌دانند.

اسلام سخیف طالبانی در قرن ۲۱ در زادگاه فلسفه و خاک ابوعلی سینا قابل قبول نیست.

مقاومت ملی_اسلامی منحصر به پنجشیر نیست بلکه مقاومت همه ملت است.

امروز با فرمانده علیپور گفتگو کردم. علی‌رغم تمام فتنه انگیزی‌ها او با انرژی و سالم در خط مقاومت است.

در هزاره‌جات هر تصمیمی گرفته شود، مربوط به خودشان است، اما باید بپذیرند که علیپور واقعیت جامعه است. انسان آزاده‌ای که کاری را شروع کرده و بقیه پشت سرش به راه افتادند.

او از دل مردم است. قبل از مقاومت پنجشیر مقاومت بهسود شکل گرفت. فرمانده علیپور هم با طالبان می‌جنگید، هم با دولت غنی. او از فرصت‌ها و استوانه‌های مقاومت بوده است و خواهد بود.

به توطئه‌گران اخطار می‌دهیم که مزاحم فرمانده علیپور نشوید وگرنه غیرت و غرور هزاره‌ها و شیعیان برانگیخته خواهد شد. اگر یک علیپور را از سر راه بردارند هزاران علیپور دیگر به پا می‌خیزد.

  • نویسنده :
  • منبع :