19 دی: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی اطلاعات افرادی که به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده اند آغاز شده است و خبرنگاران و اصحاب هنر منتظر دریافت پیامک برای ثبت اطلاعات تکمیلی خود در سامانه مسکن باشند.
‌«محمود محمودزاده» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اینکه خبرنگاران و اصحاب هنر چه زمانی امکان ثبت نام در سامانه مسکن را دارند افزود: پیامک مورد نظر به زودی برای اصحاب هنر و رسانه از طرف وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد شد.
وی گفت: همچنان منتظر معرفی سایر اعضا هستیم تا در پروژه های درحال ساخت، تعداد مورد تفاهم را جا دهیم.
محمودزاده درباره چگونگی انتخاب، معرفی و تایید نهایی اسامی، گفت: بررسی اطلاعات افرادی که به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده اند آغاز شده است؛ به آنهایی که واجد شرایط هستند از طریق شماره همراه ثبت شده که توسط طرف تفاهم(وزارت ارشاد) برای ما ارسال شده است پیامک می دهیم که ظرف مدت تعیین شده مجاز به مراجعه به سامانه هستید تا با استفاده از کد ملی و شماره همراه ثبت شده نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه اقدام کنید.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: اولین پیامکی که دریافت می کنید به معنای این است که از سوی طرف تفاهمنامه به وزارت راه معرفی شده اید تا اطلاعات خود را وارد سامانه کنید.  یعنی در اولویت دستگاه هستید چون اولویت بندی را بر عهده دستگاه‌های طرف تفاهم می گذاریم اما به معنای واجد شرایط نهایی برای مشارکت در طرح دولتی نیست.
وی ادامه داد: بعد از ثبت اطلاعات، استعلام های مکمل  مثل سابقه مالکیت برای خود شخص و اعضای خانواده و سابقه سکونت پنج ساله و... و. انجام خواهد شد و به واجدین شرایط نهایی اعلام خواهد شد تا با تکمیل پرونده خود نزد بانک‌ها به پروژها معرفی شوند.

طبق تفاهمنامه ای که بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد، ساخت ۱۰ هزار واحدمسکونی برای اصحاب رسانه و هنر در دستور کار است. تاکنون حدود ۹ هزار نفر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه معرفی شده و حدود هزار نفر دیگر باقی مانده است. این افراد به پروژه های درحال احداث در سراسر کشور متصل می شوند و واحدهای در حال ساخت به عنوان مسکن ملی، شامل این افراد خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :