19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس منوط به تزریق واکسن است و دانش‌آموزانی که واکسن کرونا تزریق نکنند در هر هفته نیاز است ۲ بار تست پی سی آر با پرداخت هزینه انجام دهند.
دکتر «ابراهیم شکیبا» سه شنبه شب در جلسه ویدیو کنفرانس با معاون اجرایی، معاون فنی و مدیر گروه‌های معاونت بهداشتی و روسای شبکه های استان افزود: باتوجه به ماهیت کرونا تجمعات، مسافرت‌ ها، مراسم عزا و عروسی و رعایت نکردن فاصله گذاری ها، عاملی برای شیوع بیشتر ویروس است.
وی اضافه کرد: اما افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کنترل بیماری بسیارتاثیر گذار است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بحث واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سرآمد بوده و رسیدن مجدد و حفظ این جایگاه نیازمند تلاش کادر بهداشت، مراقبین سلامت و بهورزان است.
وی اظهار داشت: از مادران باردار، نوجوانان و جوانان تقاضا دارم برای تزریق واکسن کرونا به مراکز تجمیعی مراجعه کنند و واکسن خود را دریافت نمایند، تا شاهد از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به کرونا نباشیم.
شکیبا تاکید کرد: تزریق هر ۲ نوبت واکسن کرونا را جدی بگیرید، افرادی که دُز اول را تزریق کرده اند برای تزریق دُز دوم در موعد مقرر به مراکز تجمیعی مراجعه کنند زیرا تزریق یک دُز برای ایمنی زایی کافی نیست و ایمنی کامل نیازمند تزریق هر ۲ دُز است.
وی گفت: روسای شبکه های بهداشت شهرستان‌ها، واکسیناسیون روستایی را در اولویت کار قرار داده و نسبت به تزریق واکسن به صورت خانه به خانه هرچه سریعتر در روستاها اقدام نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مراقبین سلامت نیز گروه سنی و جمعیت جوان را برای دریافت واکسن فراخوان کنند، نگرانی ما در معرض خطر بودن نوجوانان و جوانانی است که برای تزریق واکسن تعلل می کنند.
وی در پایان گفت: افزایش پوشش واکسیناسیون زیر ۵۰ ساله ها می بایست در اسرع وقت انجام شود و مراقبین سلامت و بهورزان به صورت فعال فراخوان این گروه را برای تزریق واکسن انجام دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :