19 دی: آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: بنده ۹۶ سال سن دارم و از ۸۰ سال قبل ورزش را ترک نکرده ام و امروز هر چیزی که دارم از استمرار در ورزش است.
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با وی، افزود: بنده بدلیل پایبندی و استمرار بر ورزش هم اکنون از نظر فشارهای قلبی و عروقی نشاط یک جوان ۴۰ ساله را در خود احساس می کنم و پزشکان نیز اخیرا بر این مساله صحه گذاشته اند.

وی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در بین جوانان اظهار داشت: بنده در برخی امور مانند کوهنوردی حاضر هستم با برخی جوانان امروزی مسابقه بگذارم.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم همگانی شدن ورزش در بین مردم، ادامه داد: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان می شود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می شود.

وی در ادامه با اشاره به اعتماد پیامبر گرامی اسلام(ص) به جوانان، بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید به مشکلات جوانان توجه کند و سعی کند چالش های پیش روی آنها را از میان بردارد.

وزیر ورزش: کشتی قهرمانی قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد


وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: کشتی سنتی و قهرمانی ۴ هزار سال در ایران قدمت دارد و این رشته ورزشی یکی از مهمترین جنبه های ورزش در ایران در سطح بین الملل است.

سید حمید سجادی افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می برد.

وی در ادامه گفت: ورزش های بومی محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به گفته وی ، کمان گیری با اسب یکی از ورزش ها و سنت های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت های سنت های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته های بومی محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می شود مطالبه و چالش های جوانان از نظام و قسمت های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود.

وی گفت: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما، از پروژه سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان بازدید و با پیشکسوتان ورزشی و سمن های جوانان دیدار می کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا