19 دی: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی نسبت به اظهارات غیرواقع بینانه ضدایرانی الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در نشست مجازی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع هشدار داد و نوشت: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید.
شمخانی جمعه شب در این توئیت نوشت: بی توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن نیت و تدبیر نیست.
وی افزود: اتهام زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می شناسد اثری جز بی اعتبارسازی کلام گوینده ندارد.
شمخانی تاکید کرد: مراقب دام های پر هزینه شیاطین باشید.
پیشتر نیز سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به  اظهارات رئیس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه ای صرفا در راستای منافع رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان می باشد.
وی با تاکید بر نقش پیشروی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی چهار دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران در این مسیر میباشد که بارها و بارها توسط نهادهای بین المللی ذیربط مورد تایید قرار گرفته است.  
خطیب زاده ضمن تاکید بر روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت افزود: متاسفانه به نظر می رسد به رغم پیام های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس های مختلف دریافت می شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آذربایجان در نشست مجازی سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در اظهاراتی غیرواقع بینانه مدعی شد: ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز ضمن تکذیب این ادعا بر همکاری ایران و ارمنستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده بود.

  • نویسنده :
  • منبع :