19 دی: با کاهش محدودیت‌های کرونایی در عربستان، درهای مسجدالحرام در مکه مکرمه و مدینه النبی (ص) در مدینه منوره به روی همه مردم باز شد و وزارت ورزش این کشور هم از امکان حضور کامل تماشاگران و هواداران تیم ها در مکان های ورزشی خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)‌، ریاست عمومی امور مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص) محدودیت های اعمال شده در دو مسجد مقدس را کاهش داده است.
بر اساس بیانیه ای که اداره مذکور صادر کرده است،‌ در راستای تصمیم برای کاهش اقدامات احتیاطی و بازگشت دو مسجد مقدس به شرایط عادی ،‌برچسب های فاصله فیزیکی در داخل مسجد الحرام، راهروها، میادین و امکانات آن آغاز شده است و از این پس با تمام توان از زائران پذیرایی به عمل خواهد آمد.
مسئولان عربستان همچنین با گذشت بیش از یک سال و نیم از همه گیری ویروس کرونا در جهان و این کشور، برای نخستین بار در این مدت مجوز حضور کامل تماشاگران و هواداران تیم ها را در مکان‌های ورزشی صادر کردند.
وزارت ورزش عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که از امروز (یکشنبه) همه ورزشگاه ها و باشگاه ها با ظرفیت کامل پذیرای علاقه مندان و تماشاگران خواهد بود.
بیانیه تاکید کرده که ورود به مکان های ورزشی تنها محدود به «افرادی است که دو دُز واکسن ویروس کرونا مورد تایید وزارت بهداشت عربستان را دریافت کرده باشند.»
وزارت کشور سعودی جمعه گذشته اعلام کرد که عربستان پس از کاهش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا و پیشرفت چشمگیر در عملیات واکسیناسیون، از روز یکشنبه محدودیت های ناشی از کووید -۱۹ را کاهش می د هد.
در همین چارچوب نیز شب گذشته ورزشگاه «فیصل بن حمد» ریاض با ظرفیت کامل تماشاگران سعودی پذیرای دیدار دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و الهلال سعودی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ بود.
در پی اعلام وزارت کشور سعودی و کاهش آمار ابتلا به کرونا، نخستین نماز هم در «مسجد الحرام» از زمان همه گیری ویروس بدون فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.
بر پایه اعلام مقام های سعودی، بیش از ۶۰ درصد از مردم عربستان هر دو دُز واکسن را تزریق کرده اند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا