19 دی: سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی گفت: طبق نظر رسمی دستگاه قضا، برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و برای ثبت آن نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.
«علی خضریان» در ارتباط به حواشی ایجاد درباره نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم، به خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شناسنامه مالکیت خودرو را صادر می‌کند و درباره شبهه‌های مطرح شده هم نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده است. اما جای تعجب دارد چرا برخی‌ همچنان می‌خواهند در رابطه با این‌ موضوع مقاومت کنند. البته پاسخ روشن است چرا که درآمد هنگفتی از بابت معاملات خودرو نصیب دفاتر اسناد و محضرخانه‌ها می‌شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس افزود: نباید برای حفظ درآمد عده‌ای، هزینه اضافی و بوروکراسی (دیوان‌سالاری) مازاد به مردم تحمیل شود. اگرچه برای نقل و انتقال سند خودرو از طریق دفاتر اسناد رسمی، اختیار از شهروندان گرفته نشده است و آنها می‌توانند به این امر مبادرت کنند ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این‌باره صراحت دارد.
خضریان خاطرنشان کرد: باید تلاش شود بوروکراسی‌های مازاد به نفع مردم کم شده و هزینه‌های شهروندان در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش داده شود که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را تسهیل کند تا مشکلات مردم در آن قسمت هم کمتر شود.
وی یادآور شد: طبق قانون همانطور که دفاتر اسناد رسمی می‌توانستند نقل و انتقال سند خودرو را انجام دهند، نیروی انتظامی هم می‌تواند از طریق صدور برگ سبز این مهم را محقق کند که در حال اجرا است.
نماینده مردم تهران یادآور شد: اگر افرادی فکر می‌کنند که نیاز است مجلس این موضوع را شفاف‌تر کند، می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند؛ در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان محترم هم در این زمینه به طور رسمی اعلام شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :