19 دی: ۲۶ سازمان غیردولتی بشردوستانه در بیانیه ای مقامات یونانی را متهم کردند که بسیاری از پناهجویان در اردوگاه ها بدون دسترسی به محموله های بشردوستانه ازجمله کمک های غذایی رها شده اند.
به گزارش روز سه شنبه از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، ۲۶ سازمان غیردولتی بشردوستانه از جمله شورای پناهجویان یونان و کمیته بین المللی نجات در بیانیه ای با اشاره به توزیع غذای بی کیفیت و اغلب پخته نشده میان پناهجویان اعلام کرده اند: براساس ارزیابی های انجام شده، ۶۰ درصد از پناهجویانی که در اردوگاه ها زندگی می کنند، از کمک های غذایی محروم هستند.
لوفیگارو افزود: بنابر اعلام نهادهای بشردوستانه، مقامات یونانی از ابتدای ماه اکتبر (مهر) مسئول توزیع کمک های مالی اضطراری اتحادیه اروپا به پناهجویان مستقر در اردوگاه ها هستند، اما آمارها حاکی از آن است که نزدیک به ۳۶ هزار پناهجو تاکنون این کمک ها را دریافت نکرده اند.
به نوشته این روزنامه فرانسوی، وزیر مهاجرت یونان در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد: همه پناهجویان مستقر در اردوگاه ها حق بر غذا دارند و سه وعده غذا در روز دریافت می کنند.
وی در ادامه افزود: اما این کمک های غذایی شامل پناهجویانی که باید کشور را ترک کنند، نمی شود؛ چرا که پناهجویانی که درخواست پناهندگی آن ها رد شده است، ملزم به ترک کشور هستند.
به گفته مقامات یونانی، محدودیت زمانی برای پرداخت کمک های مالی به پناهندگان مستقر در اردوگاه ها وجود ندارد و این کمک ها در پایان ماه جاری (اکتبر) اعطا می شوند.
به گفته «میری ژیرارد» نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان شمار پناهجویان در یونان بالغ بر ۹۶ هزار نفر برآورد می شود، اما بسیاری از آن ها این کشور را برای اخذ پناهندگی در کشورهای ثروتمندتر اروپایی ترک کرده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :