19 دی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تدوین اصلاحیه طرح دو فوریتی در زمینه شفافیت اموال مسئولان خبر داد و گفت: در صورت تصویب این اصلاحیه، ماده ۵ این طرح در مورد محرمانه بودن اموال مسوولان حذف می‌شود.
«علی بابایی کارنامی» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مباحث طرح شده درباره شفافیت اموال مسوولان گفت: مجلس یازدهم درباره محرمانه بودن اموال مسوولان هیچ مصوبه ای نداشته است.
وی با بیان اینکه فرایند تصویب قانون در مجلس مشخص است، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم در این خصوص تصمیمی نگرفتند و رییس مجلس شورای اسلامی هم در یکی از جلسات اخیر مجلس در نطق خود از این موضوع اعلام برائت کرد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب این اصلاحیه مانع از بروز فساد و رانت احتمالی می‌شود و اعتماد عمومی مردم به مسوولان را تقویت می کند.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از مسائل حاشیه ای اظهار کرد: اموال مسوولان باید همانند بقیه مردم شفاف باشد و خط کشی بین مردم و مسوولان وجود ندارد و از اساس این مرزبندی نادرست است.
بابایی کارنامی با بیان اینکه در حال تدوین اصلاح طرح دو فوریتی در زمینه شفافیت اموال مسوولان هستم، گفت: جمع آوری امضا برای این طرح به پایان رسیده و آماده بارگذاری در سامانه مجلس است. در این اصلاحیه قرار است ماده ۵ طرح که به محرمانه بودن اموال و دارایی های اموال مسوولان اشاره دارد، حذف شود.
نماینده مردم ساری تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای اصول و ارزش هایی شکل گرفته که همه ما ملزم به رعایت ارزش های آن هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :