19 دی: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای گروه تحقیق و تفحص این کمیسیون با حضور در دستگاه‌‎‌های نظارتی بررسی وضعیت پرداخت حقوق‌‎‌های نجومی و غیرمتعارف را آغاز کردند.
سید محمد رضا میر تاج الدینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ارتباط با حقوق‌‎های نامتعارف و نجومی گروه ۱۲ نفری تحقیق و تفحص تعیین شد که به تایید هیات رئیسه مجلس رسید و ریاست مجلس نیز حکم اعضای گروه را صادر کردند.
وی بیان کرد: نخستین نشست این گروه با حضور هیات رئیسه تشکیل و فرایند این تحقیق و تفحص از حقوق‌‏های نجومی و نامتعارف با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است.
میرتاج الدینی ادامه داد: در روند تحقیق و تفحص هدف نخست شناسایی روزنه‌ها و زمینه‌هایی است که منجر به پرداخت حقوق‌های نجومی، غیرمتعارف، ضدعدالت و تبعیض آمیز می‌شود.
وی گفت: حقوق‎‌های نجومی به هنگام دور زدن قانون شکل می‌‏گیرد و فرار از ضوابط و آیین نامه‎‌های پرداخت حقوق از دیگر موارد منجر به پرداخت‌‏های حقوق نجومی است.
میرتاج الدینی افزود: به طور معمول وقتی حقوق نجومی در شرکت‌های دولتی برخی از بانک‌ها و سازمان‌های بیمه و نمونه آنها اتفاق می‌افتد، نگاه کارشناسی برای بررسی این کار وجود دارد و در این ارتباط برنامه‌‏ها تحقیق و تفحص کمیسیون مجلس سورای اسلامی از صفر شروع نمی‌شود بلکه از جاهایی که دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی کارها و برنامه‏‌هایی را احصا کرده اند، اقدام‌‎های بعدی صورت می‏‌گیرد. 
میرتاج الدینی تصریح کرد: امیدواریم در چند ماه آینده نتیجه این تحقیق و تفحص پیرامون حقوق‌‎های نجومی با روشن شدن ضوابط و مصداق‌‎های آن هر چه آشکار شود به صورت شفاف به مجلس ارائه می‎‌شود تا در ادامه مجلس نسبت به اطلاع‌رسانی آن به مردم اقدام کند.

  • نویسنده :
  • منبع :