19 دی: مدیر عامل تعاونی لنج‌داران بندر گناوه گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، قرارگاه مرکزی مقابله با قاچاق کالا، دستورالعمل ممانعت از ورود لوازم خانگی تولیدی کره جنوبی را ابلاغ کرده است.
سیدعلی موسوی گمارانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این دستورالعمل بر ضرورت انجام اقدامات لازم به منظور محدودسازی معافیت‌های مرزنشینی در استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر در حوزه ته‌لنجی و ممنوعیت واردات لوازم خانگی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه از طریق کولبری تاکید کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، در گام نخست برخی اقلام لوازم خانگی از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی از فهرست کالاهای مجاز معافیت‌های مرزنشینی خارج شده و مقرر گردیده است که در ادامه، کلیه لوازم خانگی از فهرست معافیت‌ها حذف شوند.
مدیرعامل تعاونی لنج داران گناوه با تاکید بر ضرورت توجه و اطاعت آحاد مردم از منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: لنج داران، بازاریان و پیله‌وران گناوه‌ای و همچنین تمام ساحل‌نشینان جنوب کشور، همواره تابع قوانین و مقررات وضع شده درخصوص واردات کالا بوده و امروز نیز با تمام قوا آماده هرگونه اقدام جهت تحقق منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستند.
موسوی گمارانی با اشاره به این واقعیت که بیش از ۳۰ درصد از میزان واردات کالاهای مشمول ته‌لنجی و در نتیجه، بیش از ۳۰ درصد مغازه‌های فعال در شهرهای بندری جنوب کشور به محصولات لوازم خانگی اختصاص دارد عنوان کرد: از دولت محترم سیزدهم و کلیه نهادهای مربوطه عاجزانه درخواست می کنیم نسبت به رفع محدودیت از سایر اقلام مصرفی مرزنشینان همکاری کرده و برای جلوگیری از زیان دهی بازار بنادر جنوب کشور چاره اندیشی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :