19 دی: رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره انتصاب یکی از نزدیکان شهردار به عنوان مشاور، اظهار داشت: این انتصاب و انتصابات در شهرداری قاعدتاً بر اساس نسبت نبوده است.
مهدی چمران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، مسئولیت انتصابات در شهرداری بر عهده شخص شهردار است، گفت: قاعدتاً انتصابات در این نهاد براساس نسبت نبوده است.
وی افزود: اینکه یک نفر از نزدیکان شهردار انتخاب شود تفاوتی با دیگران ندارد چرا که او هم دارای جایگاه است البته به شرط اینکه توان و قابلیت پذیرش مسئولیت را داشته باشد.
چمران با بیان اینکه شورای شهر نباید در انتصابات دخالت داشته باشد، گفت: مسئولیت انتصابات با شهردار تهران است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع نظارت با موضوع دخالت در انتصابات متفاوت است، اظهار داشت: اینکه شورای شهر بخواهد در انتصابات شهرداری دخالت کند، تخلف است.
وی عنوان کرد: موضوع مشورت بحث دیگری است و تا جایی که می‌دانم شهردار تهران با اعضای شورای شهر مشورت هایی را انجام می دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصوبه تعارض منافع شهرداری، به شهردار تهران این اجازه را می‌دهد که نزدیکان خود را منصوب کند، گفت: مصوبه تعارض منافع با انتصاب نزدیکان تفاوت دارد.
چمران با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود، گفت: شهردار تهران هم چنین رویه ای دارد و قانون را می پذیرد.
وی افزود: تمام انتصابات و انتخاب هر فردی، تعدادی موافق و مخالف دارد؛ همانطور که درباره انتخاب استانداران هم این موضوع را می بینیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر فرد انتخاب شده توانایی لازم برای انجام کار را نداشته باشد در آن صورت شورای شهر می‌تواند براساس قانون انتقاد کند و یا حتی از شهردار تهران سوال بپرسد.

  • نویسنده :
  • منبع :