19 دی: رئیس پلیس فتا استان مازندران خبرداد: مدیران17 صفحه اینستاگرام درشهرستان بهشهر که اقدام به قبح‌زدایی وترویج سبک زندگی غربی کرده بودند شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: کارشناسان پلیس فتا بهشهر در پی رصد فضای مجازی، 17 صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام را شناسایی کردند که گرداننده آن درشهرستان بهشهر اقدام به انتشار بارگذاری تصاويرمبتذل وتبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب، واغفال نمودن جوانان به قصد اخاذی را داشتند.
این مقام انتظامی درادامه گفت: با توجه اهمیت موضوع و برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت اخلاقی شهروندان موضوع سریعا در دستور کار پلیس فتا بهشهر قرار گرفت.
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی مالکان 17 صفحات اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از تهیه مستندات با دستور مقام قضایی مدیران صفحه پیج اینستاگرامی احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ خورشاد ادامه داد: پس از رای دادگاه با دستور قاضی پرونده هر17 پیج مسدود و پس از حذف محتویات آن، لوگوی پلیس فتا در صفحات درج شد.
این مقام انتظامی افزود: کاربران باید اطلاع داشته باشند با توجه به اینکه اکثر کاربران فضای مجازی در کشور ما افراد مومن و متعهد هستند ولی برخی افراد غیر متعهد و سوء‌استفاده گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هرکاری میزنند در پی کسب درآمد یا اشاعه مبتذل که با این عمل هم فضای سایبر را آلوده و موجبات آبروریزی خود و خانوده را فراهم می‌کنند.
سرهنگ خورشاد به مروجان ناهنجارهای اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل، و خارج عرف در فضای مجازی می کنند، پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی خواهند شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است

  • نویسنده :
  • منبع :