19 دی: ایران درودی، نقاش مطرح، کارگردان و منتقد هنری امروز (جمعه، هفتم آبان) در سن هشتادوپنج‌سالگی از دنیا رفت.
حساب کاربری این هنرمند در اینستاگرام درگذشت وی را اعلام کرد.
همچنین سیدمحمد طباطبایی ـ فعال فرهنگی و دبیر سابق شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور ـ که پیشتر خبر ابتلای درودی به کرونا را به ایسنا اعلام کرده بود، صبح امروز در گفت وگویی خبر درگذشت این هنرمند را تایید کرد.
اما تکتم نعیمی، مدیر برنامه های ایران درودی در گفت وگویی با ایسنا، درباره درگذشت این هنرمند توضیح داده است: ایشان به دلیل بیماری که داشتند اخیرا در رفت و آمد به بیمارستان بودند و متاسفانه صبح امروز ساعت هفت و نیم صبح به دلیل ایست قلبی در بیمارستان دی از دنیا رفتند.
ایران درودی هنرمند نقاش  متولد ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ بود. وی غیر از نقاشی در دیگر رشته‌های هنری هم دستی داشت و در ضمن کارگردان، نویسنده، منتقد هنری و استاد رشته تاریخ هنر بود.
درودی به عقیده برخی پیرو مکتب فراواقع‌گرایی (سورئالیسم) است. سالوادور دالی، نقاش شاخص این سیک هیچ‌گاه سبک درودی را نزدیک به سبک خود نمی‌دانست و درودی را هنرمندی از خطه شرق با ذوق و استعداد بی‌نهایت توصیف می‌کرد.
این هنرمند تجربه‌ برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر جهان را در کارنامه‌ خود دارد و ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون ملی سابق ایران ساخته است. همچنین هشت اثر نفیس او در گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران و دیگر موزه‌های ایران و برخی آثارش در دیگر موزه‌های دنیا نگهداری می‌شود.  

  • نویسنده :
  • منبع :