19 دی: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز موج ششم ویروس کرونا را در کشور تکذیب کرد.
وزارت بهداشت روز شنبه با انتشار جدول روند بستری کرونا از ۹۰ روز قبل تا کنون اعلام کرد: بر خلاف آنچه ادعا شده روند بستری در اکثر استانهای کشور نزولی است و هنوز نمی‌توان نسبت به شروع خیز ششم کرونا در کشور اظهار نظر کرد.
وزارت بهداشت آغاز موج ششم کرونا را در کشور تکذیب کرد

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.
پس از اعلام خبر عبور خیز پنجم کرونا، بسیاری از مقامات و کارشناسان نسبت به وقوع خیز ششم کرونا در آبان ماه هشدار دادند.
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه نیز گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید در حالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. 
همچنین وزیر بهداشت رور شنبه یکم آبان ماه در گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: باید برای ورود موج ششم به کشور آماده باشیم مردم هم باید علاوه بر توجه به مسئله واکسیناسیون همچنان بر رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.
گرچه طی ماه های اخیر به پشتوانه رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تلفات کرونا کاهش یافته اما هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد ویروس را رقم بزند.
آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری روز شنبه یکم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مهم‌تر از تعداد دز واکسن تزریقی، صیانت از سلامت مردم است، گفت: اقناع افکار عمومی در موفقیت مقابله با کرونا یک ضرورت است و باید تلاش کرد سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیب نزولی به صعودی بازگردد.
بر این اساس کلیدی ترین ابزار دفاعی در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی است و بدون شک می توان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.
از ابتدای آغاز روند واکسیناسیون در کشور (۲۲ بهمن ۱۳۹۹) تا کنون، ۵۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۷ نفر دُز اول، ۳۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۴ هزار و ۳۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۷۰ دُز رسیده است.
ویروس کرونا از زمان شیوع در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون جان ۱۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر از هموطنان را گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :