19 دی: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع گم شدن ۲۵۰۰ کیلو پانسمان بیماران پروانه‌ای خبر داد و گفت که به زودی گزارشی در این رابطه تهیه می‌شود.
سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر هاشمی گلپایگانی مدیرعامل و موسس خانه "ای بی" درباره مفقود شدن ۲۵۰۰ کیلو پانسمان از بیماران پروانه‌ای اظهار کرد: بیماران خاص در کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجهند بخشی از مشکلات آنها به موضوع تحریم‌ها برمی‌گردد که تامین اقلام بهداشتی و درمانی را با مشکل مواجه کرده است، بخشی از مشکلات هم ناشی از سوء‌مدیریت است.
وی ادامه داد: چند ماه قبل آقای هاشمی گلپایگانی موضوع فروخته شدن پانسمان‌های بیماران "ای بی" در بازار آزاد را در کمیسیون بهداشت مطرح کرد، در آن جلسه رئیس کمیسیون، بنده و آقای محسنی بندپی را مامور به انجام تحقیق و تفحص و ورود به این مساله کرد. برهمین اساس ما یک ماه پیش در خانه "ای بی" حاضر شده و از نزدیک از تمام فعالیت‌های این موسسه بازدید کردیم. مجموعه‌ای بسیار منظم و دقیق که تمامی اطلاعات آن قابلیت دسترسی دارد که ما از اقای هاشمی بسیار سپاسگزاریم.
اسحاقی اضافه کرد: در آن دیدار آقای شادنوش رئیس مدیریت پیوند و بیماری‌های بهداشت هم حضور داشت در آنجا آقای هاشمی گفت که پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای در بسته‌بندی خاص وارد کشور می‌شود پس چرا باید کارتن‌های آن باز شده و یا تعدادشان مغایرت داشته باشد؟ در صورتی که تعداد بیماران پروانه‌ای و پانسمان‌های وارداتی هم مشخص است.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی ما نزدیک به ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ نفر در کل کشور افراد درگیر بیماری پروانه‌ای داریم، یعنی تعداد و پراکندگی آنها آنقدر زیاد نیست که حل مشکلات‌شان چالش ایجاد کند. با توجه به این شرایط مقرر شد که بنده و آقای محسنی بندپی ضمن انجام تحقیق و تفحصی گزارشی تهیه کنیم مبنی بر این‌که تکلیف این پانسمان‌ها چه شده است؟، این گزارش ظرف چند هفته آینده تهیه و به کمیسیون بهداشت ارائه می‌شود و همچنین در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌شود. قابل قبول نیست که تمامی مشکلات را به تحریم‌ها گره بزنیم چون می‌توان پانسمان‌های مورد نیاز را از هلال‌احمر وارد کرد.
اسحاقی در پایان اظهار کرد: قرار است کمیته بیماری‌های خاص نیز در کمیسیون بهداشت تشکیل شود تا مشکلات بیماران خاص به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد، هنوز اعضا و رئیس این کمیته مشخص نشده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :