19 دی: گروه دارویی برکت با انتشار اطلاعیه‌ای شایعه نقش داشتن این مجموعه در واردات واکسن کرونا به کشور را قویا تکذیب کرد.
گروه دارویی برکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال انتشار شایعه‌ای در یک رسانه بیگانه مبنی بر واردات واکسن کرونا توسط برکت و انتشار این مطلب در یک رسانه داخلی، روابط عمومی گروه دارویی برکت در اطلاعیه‌ای این خبر را کذب و بی‌اساس خواند و از رسانه ای که این مطلب خلاف واقع را منتشر کرده بود به قوه قضائیه شکایت کرد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: از ابتدای مسیر تولید واکسن ایرانی کرونا توسط دانشمندان نخبه کشور، هجمه برنامه‌ریزی شده و سنگینی علیه تلاش محققان برای تولید "واکسن ایرانی کرونا" در شبکه‌های ضدانقلاب و معاند و کانال‌های مرتبط با آنان آغاز شد، پس از موفقیت واکسن‌های ایرانی کرونا و استقبال گسترده مردم از این واکسن‌ها و انتشار مقاله علمی واکسن کوو ایران برکت در نشریه معتبر بین‌المللی، یک رسانه تحت حمایت عربستان سعودی  که در دروغ‌پردازی و انتشار اخبار جعلی ید طولایی دارد، عصبانیت خود از دستاورد بزرگ مردم ایران و دانشمندان دارویی کشور را با انتشار خبر مضحک و جعلی "نقش گروه برکت در واردات واکسن خارجی به ایران" بروز داد و درنهایت تعجب برخی پایگاه‌های خبری ازجمله یکی از نشریات داخلی نیز این دروغ‌پردازی را دررسانه خود منعکس نمودند.
این اطلاعیه خاطرنشان می‌کند: همانطور که وزارت بهداشت در تکذیب این ادعا اعلام نمود جمعیت "هلال احمر" تنها متولی واردات واکسن کرونا به کشور است، گروه دارویی برکت نیز ضمن تکذیب رسمی این شایعه و ارائه شکایت رسمی از رسانه مذکور به قوه‌قضائیه، به اطلاع مردم عزیز ایران میرساند که خطوط تولیدی واکسن " کوو ایران برکت" بدون وقفه درحال تولید واکسن کرونا و تحویل واکسن‌های تولیدی به وزارت بهداشت است.
به گزارش ایرنا، واکسن کووایران برکت، نخستین واکسن ایرانی کرونا است که موفق به اخذ مجوز شد و در حال توزیع در مراکز واکسیناسیون است.
مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز و طی آن این واکسن به سه داوطلب، دکتر مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی، حسینعلی شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و محمدعلی امیرزرگر ایمونولوژیست و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران تزریق شد.
تولید واکسن برکت در فاز یک و دو کارخانه شفافارمد به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است که محصول آن تا امروز بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن است.


  • نویسنده :
  • منبع :