19 دی: صلیب سرخ کنیا در نامه‌ای به کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت‌های بهداشتی و درمانی این جمعیت در کشور کنیا قدردانی کرد.
به گزارش جمعیت هلال احمر، آشا محمد دبیرکل صلیب سرخ کنیا در نامه همتی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با به کارگیری پزشک داوطلب خود در مناطق مورد نیاز کنیا خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی خوبی ارائه داده است.
وی افزود: دکتر عمادی طی مدت ۱۰ سال در مناطق مختلف کنیا از جمله زندان بزرگ نواشا، بیمارستان باگاتی، جزیره لامو و دانشگاه نایروبی نیز خدمات درمانی و آموزشی ارائه کرده و کمک زیادی به بیماران مبتلا به ایدز و کودکان بیمار کرده است.
دبیرکل صلیب سرخ کنیا خاطرنشان کرد: دکتر عمادی به صورت ویژه، در سال ۲۰۲۱ در موضوعات مختلف شامل درمان، آموزش و پژوهش فعالیت های منحصربه فرد و ارزشمند برای بهبودی سلامتی مردم کنیا انجام داده است.
آشا محمد تصریح کرد: در همین راستا از جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام پزشک متخصص با ماموریت و هدف فعالیت داوطلبی که منفعت بسیاری برای مردم کنیا داشته و تصویری خوب از ملت ایران آشکار کرد، تشکر می کنیم.
به گزارش ایرنا، ۲۱ شهریور ماه واحد معاینات بالینی و تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ در مرکز سلامت جمعیت هلال‌احمر ایران در کنیا با حضور سفیر ایران در کنیا و نمایندگان وزارت بهداشت کنیا افتتاح شد و بطور رسمی آغاز به کار کرد.
این واحد تشخیصی کووید، دوره های آموزشی تئوری و عملی جهت پزشکان، پرستاران و تکنسین های آزمایشگاه که توسط مشاوران بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت کنیا در مرکز سلامت هلال احمر طی سه روز برگزار کرد.
همچنین وزیر بهداشت کنیا ۱۹ مهر ماه با حضور در مرکز سلامت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نایروبی از خدمات این جمعیت قدردانی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :