19 دی: نمایندگان کشورمان در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال که در شهر بلگراد صربستان برگزار شد صاحب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند. تیم ملی با ۹۵ امتیاز صدرنشین است و رقابت تنگاتنگی با روسیه برای کسب عنوان قهرمانی دارد.
پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود. دیدارهای رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست از ساعت ۲۰:۳۰ امروز (سه‌شنبه) به وقت ایران آغاز شد.
در پایان مسابقات پنج وزن نخست این رقابت‌ها، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز و امین کاویانی‌نژاد در اوزان ۵۵ و ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا نجاتی و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۶ بر یک اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه یک بر یک از سد نیهاد گولوزاده از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه ۵ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی‌نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه  ۱۰ بر ۵ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی‌نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان با نتیجه ۵ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۳ بر یک مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان با نتیجه ۱۵ بر ۷ به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد. وی در دور دوم در یک دیدار نفس‌گیر با نتیجه ۲ بر یک از سد میخائیل لاپتی‌اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.
در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با ۹۵ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم روسیه با ۹۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. تیم‌های ترکیه و مجارستان نیز با ۶۱ و ۶۰ امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :