19 دی: نماینده ولی فقیه در استان قم، ازدواج را از نشانه‌های خداوند برای رسیدن به آرامش دانست و گفت: برخی از افراد با وسوسه شیطان برای رسیدن به آرامش و همسری که خدا او را مایه آرامش قرار داده است را ترک می‌کنند.
مراسم اهدای 110 سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت کمیته امداد استان قم با حضور نماینده ولی فقیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم اهدای 110 سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت کمیته امداد استان قم، از وضع اسفناک موجود در جامعه که برخی از افراد با وسوسه‌های شیطان، برای رسیدن به آرامش با اشیاء و حیوانات انس می‌گیرند انتقاد کرد و گفت: خداوند آرامش زن و مرد را در ازدواج و هر یک از زوجین را مایه آرامش دیگری قرار داده است.
آیت‌الله سیدمحمد سعیدی آیه 21 سوره مبارکه روم را جلوه‌ای از توجه و عنایت خداوند به بندگانش دانست و تصریح کرد: خداوند حکیم، همسری از وجود انسان برایش خلق کرده است تا به آرامش، اطمینان خاطر و تسکین نفس برسد.
امام جمعه استان قم با بیان اینکه آرامش، گمشده انسان امروزی است اظهار کرد: بعضی از افراد برای رسیدن به آرامش راه را اشتباه می‌رود و این انحراف و وسوسه شیطان به حدی رسیده است که برای ترک همسری که خدا او را مایه آرامش قرار داده است جشن طلاق می‌گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان قم با قدردانی از همه افرادی که برای ازدواج جوانان تلاش می‌کنند و یا مال خود را در این راه مواسات می‌کنند گفت: از خدمات کمیته امداد استان قم برای ازدواج جوانان تحت حمایت این نهاد تشکر می‌کنم.


مشاوره‌های قبل از ازدواج، به پایداری زندگی دختران تحت حمایت کمک کرده است
محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز در این مراسم گفت: توجه به امر ازدواج جوانان در حل مشکلات آنها را بسیار ضروری دانست و گفت: ما در نهاد مقدس کمیته امداد به نقش آموزش و مشاوره‌های قبل از ازدواج بیشتر توجه می‌کنیم چرا که با این آموزش‌ها دختران تحت حمایت، زندگی شیرین‌تر و پایداری را تجربه می‌کنند.
وی اشتغال را دغدغه اصلی جوانان برای تشکیل زندگی عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد برای تمام زوج‌های جوان استان مشاوره اشتغال رایگان ارائه می‌کند و به متقاضیانی که بتوانند اشتغال ایجاد کنند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم در حاشیه این مراسم و در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز قم از اهدای 110 سری جهیزیه به مناسبت ورود پربرکت حضرت فاطمه معصومه (س) به قم خبر داد و گفت: این جهیزیه شامل پنج قلم کالا از جمله یخچال فریزر، تلویزیون آل ای دی، ماشین لباسشویی اتوماتیک، جاروبرقی و اجاق گاز به ارزش 18 میلیارد ریال است.


اهدای 50 هزار جهیزیه به نوعروسان در سالجاری
مجید ملکشاهی، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد نیز که در مراسم اهدای 110 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد قم سخن می‌گفت از ارائه 120 خدمت اجتماعی به خانوارهای نیازمند در کمیته امداد خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده و امیدواریم امسال اهدای 50 هزار جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد محقق شود.
وی تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها را بسیار مهم برشمرد و افزود: زوج‌های جوان بیش از هر خدمت دیگری نیازمند شغل هستند.
ملکشاهی با تأکید بر آموزش و مهارت افزایی خانواده‌های تحت حمایت برای رسیدن به شغل مناسب تصریح کرد: برای اشتغال این افراد دو کلید واژه سن و شغل را مورد نظر قرار داده‌ایم به این معنی که سن بالا را نه به معنی از کارافتادگی بلکه به مفهوم تجربه بالا می‌شناسیم و شغل را هم برای توانمندسازی خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های سالمند برای تأمین معیشتشان ضروری می دانیم.
در این مراسم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت این آستان مقدس برگزار شد، کمیته امداد استان قم 110 سری جهیزیه و هدیه ازدواج، شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال فریزر، تلویزیون آل ای دی، ماشین لباسشویی اتوماتیک، جاروبرقی و اجاق گاز به ارزش 18 میلیارد ریال به نوعروسان و دامادهای تحت حمایت این نهاد اهدا کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :