19 دی: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز فرآیند بازگشایی مدارس، زمان شروع آموزش حضوری دوره ابتدایی را منوط به تصمیم گیری روز شنبه ستاد ملی کرونا دانست.
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دانش آموز و زنگ استکبارستیزی که در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در باره زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: زمان بازگشایی مدارس هرگز تغییر نکرد و سیاست در بازگشایی این بود که مدارس روستایی از او مهر  بازگشایی شوند، فرآیند بازگشایی از اول آبان آغاز می شود و در طول آبان الگوی بازگشایی را مدارس انتخاب می‌کنند
او داد: مدارس متوسطه دوم ازنیمه آبان و متوسطه اول از اوایل آذر بازگشایی شوند همچنین برای آموزش حضوری  ابتدایی ها در ستاد کرونا شنبه مجددا تصمیم گیری می شود.

ورود اسناد خباثت آمریکا به کتاب و برنامه درسی 

کاظمی درباره ورود اسناد مربوط به خباثت‌های آمریکا به کتاب‌های درسی که قرار بود اجرایی شود، اظهار کرد: یکی ازاین کار‌هایی که باید در این ایام انجام دهیم این است که پرونده خباثت‌های آمریکا را باید به جامعه دانش آموزی بنمایانیم و یکی از این مواردی که باید با آن توجه کنیم ورود این آموزه‌ها به کتاب‌های درسی است.
او درباره زمان ورود مطالب گفت که البته کتاب‌های درسی نیازمند بازنگری هستند و باید آنگونه که شایسته و بایسته است فرهنگ استکبارستیزی را به دانش آموزان بیاموزیم و در کنار این موارد توجه داشته باشیم که حجم کتاب‌ها و ساعات درسی محدود، اما انتظارات دستگاه‌های مختلف زیاد است وهمه را نباید محدود به کتاب‌های درسی بکنیم
سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: باید از این دست ظرفیت‌ها در قالب فعالیت‌های تشکل‌های دانش آموزی و برگزاری جشنواره‌ها داشته باشیم و منظومه‌ای از این ظزفیت‌ها را در کنار هم ببینیم.
کاظمی با اشاره به اینکه حضور پر رنگ تشکل های دانش آموزی کمک می کند تا روز استکبار ستیزی را گرامی بداریم، بیان کرد: اگر قرار باشد روحیه استکبار ستیزی نگه داریم دو شرط دارد اول افزایش بصیرت دانش آموزان نسبت به گذشته پر افتخار انقلاب و دوم توجه به ولایت مداری و ولایت پذیری است.

رفع مشکل توزیع کتاب های درسی 

او درباره مشکل توزیع کتاب‌های درسی که همچنان برای دانش آموزان مشکل ساز است، اظهار کرد: بابت مشکل کتاب‌های درسی عذرخواهی می‌کنم البته این موضوع ناشی از دو سه مطلب است، وقتی دانش آموزی جابجا می‌شود، دیر ثبت نام می‌کند، دیر انتخاب رشته می‌کند این مشکلات ایجاد می‌شود، تنها سامانه‌ای که ما برای توزیع کتاب درسی داریم همین سامانه فعلی بوده که سامانه مطمئنی است و اگر کار خارج از آن باشد چالش برانگیز می‌شود، کتا ب‌های درسی خوب توزیع شد، اما بخشی از دانش آموزان به دلیل بی توجهی دیر کتاب به دستشان می‌رسد.
کاظمی تصریح کرد: سامانه سیدا، چون جدید طراحی شده است و قدری آشنایی اندک بااین سامانه بودفرآیند ثبت نام با تاخیر انجام شود و قول می‌دهم یکی از برنامه‌ها بهبود مدل و الگوی برنامه کتاب درسی است البته مشکل امسال را برطرف کردیم سامانه کتاب‌های درسی برای کتاب‌های تک جلدی باز است.
او بیان کرد: ۱۴۵ میلیون جلد کتاب درسی توزیع می‌کنیم و اکنون کمتر از ۲۵۰ هزار جد کتاب درسی توزیع نشده است که آمار نشان می‌دهد مشکل توزیع کتاب رفع شده است و هیچ دانش آموزی نداریم که ثبت سفارش به موقع داشته باشداما کتاب به دستش نرسد.
  • نویسنده :
  • منبع :