19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تزریق واکسن کرونا برای ایمن سازی جامعه اکنون به همت دولت از مرز ۹۱ میلیون دز فراتر رفت.
بهرام عین اللهی روز پنجشنبه به عنوان وزیر معین رییس جمهوری در جلسه شورای اداری دامغان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه این شهر افزود: خرداد ماه امسال تنها پنج میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده بود که امروز به ۹۱ میلیون دز رسیده است و با روند سریع واکسیناسیون، رکورد تاریخی دیگری در سرعت انجام واکسیناسیون کرونا در جهان ثبت شد. 
وی بیان کرد: در سه ماه گذشته مشکل اصلی کشور کرونا بود و روزانه ۷۰۰ نفر عزادار می‌شدند که با اقدامات دولت، حمایت مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی امروز شاهد روند مطلوب واکسیناسیون هستیم. 
احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی در دامغان مصوب شد
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه ایجاد بیمارستان دوم در دامغان بعد از گرفتن تاییدیه کمیسیون ماده ۲۳، در حال حاضر مصوب شده است، ادامه داد: بیمارستان جدید دامغان با توجه به بررسی های لازم و به عنوان یکی از نیازهای شهرستان، با ظرفیت ۱۰۰ تخت ایجاد می‌شود. 
وی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی و ایجاد نهضت خیران در دامغان، حرکت ساخت بیمارستان دوم با اعتبارهای دولت و کمک های خیران حمایت می‌شود و وزارت بهداشت به عنوان متولی، دست بوس خیران است که برای باقیات الصالحات خود، کار الهی برای خدمت به مردم انجام می‌دهند. 
عین اللهی تصریح کرد: بیمارستان برادران رضایی، با داشتن سابقه تاریخی و جزو هویت و تاریخ شهر دامغان است که نباید تعطیل شود و باید بازسازی و بهره‌وری لازم انجام شود.
عین اللهی اضافه کرد: در بازدید معاونان از کارخانه‌های داروسازی دامغان، ظرفیت بالای منطقه شناسایی شد که این میزان تولید و ظرفیت کارخانه، اقدام ملی است. 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد دانشکده داروسازی یکی از درخواست های مسوولان دامغان است که باید بازدید لازم انجام و جهت گرفتن موافقت اصولی برنامه‌ریزی لازم انجام شود. 
عین اللهی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را عدالت دانست و گفت: بدون شک در دولت سیزدهم بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنیم و قطعا با آن برخورد می‌شود و در دامغان هم اگر بی عدالتی صورت گرفته باشد، با آن مبارزه می‌کنیم. 
وی گفت: حضور دولت در مناطق مختلف و استان های کشور و دیدن مشکلات مردم از نزدیک، بر تداوم رفع مشکلات کشور موثر است.
وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در عرصه های مختلف افزود: در حادثه اخیر توقیف نفتکش متخلف، ایستادگی نیروی دریایی و سپاه و شجاعت جمهوری اسلامی ایران برای دنیا به نمایش گذاشته شد.

  • نویسنده :
  • منبع :