19 دی: معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به بیش از ۴۲۰ مورد تماس برای گزارش آبگرفتگی در ساعات اولیه بارندگی در قم، گفت: جلوگیری از انسداد کانال‌های آب و انهار نقش حیاتی در جلوگیری از آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در معابر دارد.
به گزارش شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به بیش از ۴۲۰ مورد تماس برای گزارش آبگرفتگی در ساعات اولیه بارندگی، افزود: به دلیل ویژگی خاص انهار و کانال‌های آب قم و رها شدن چند زباله در مسیر آن سبب آبگرفتگی در سطح شهر می‌شود و به همین دلیل همراهی و همکاری شهروندان در جلوگیری از مختل شدن معابر در زمان بارندگی در کنار بهبود زیرساخت‌ها حیاتی است.

ذاکریان تمیزی انهار را برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری مهم دانست و ابراز کرد: درخواست مهم ما از شهروندان این است که از رها کردن هر نوع زباله‌ای در داخل انهار و کانال‌های آب خودداری کنند و در صورت امکان تجمع زباله‌ها در محل عبور آب را برطرف کنند تا در صورت بارندگی‌های شدید و ناگهانی خللی در جریان روان‌آب‌ها و ورود آن به سطح خیابان و معابر ایجاد نشود.

وی با اشاره به اهمیت همراهی و اطلاع‌رسانی شهروندان برای بهبود و ارتقا خدمات‌رسانی، گفت: شهروندان قمی در صورت مشاهده آبگرفتگی با سامانه ۱۳۷ تماس برقرار کنند تا نیروهای خدمات شهری و نظارتی نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام کنند.

ذاکریان تاکید کرد: با هماهنگی ایجاد شده بین سامانه ۱۳۷ و سازمان آتشنشانی، در صورت آبگرفتگی خانه‌ها و تماس شهروندان نیروهای آتشنشانی قم برای رفع مشکل منازل با استفاده از دستگاه‌های مکش اقدام خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به آماده‌باش نیروهای خدمات شهری و مناطق هشتگانه شهری برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی، افزود: شهروندان در صورت مشاهده آبگرفتگی در معابر از طریق شماره ۱۳۷ با شهرداری قم ارتباط برقرار کنند.

ذاکریان اذعان کرد: در زمان بارندگی‌های سیلابی و شدید بهتر است شهروندان ترددهای غیرضرور خود را کاهش دهند تا در صورت آبگرفتگی در سطح شهر معابر اصلی دچار اختلال و ترافیک سنگین نشود و در این زمینه همراهی شهروندان بسیار موثر است.

شرایط تحت کنترل و عوامل در آماده‌باش کامل هستند

محسن میرهادی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به پیش‌بینی تداوم بارندگی‌ها، افزود: تمام نیروهای خدمات شهری شهرداری قم در آمادگی کامل قرار دارند.

وی اضافه کرد: در برخی ساعات عصر امروز به دلیل بارش‌های سیلابی و حجم بالای آب‌های جاری برخی معابر شهری دچار آبگرفتگی شده که نیروهای خدمات شهری در حال رفع آن‌ها هستند و مشکل خاصی در قم احساس نمی‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: هم‌اکنون تمام معابر شهری قم باز است و مشکلی جهت تردد عابران پیاده و خودروها وجود ندارد.

میرهادی تصریح کرد: در نقاط بحرانی فراشهری قم نیز هم اکنون مشکلی احساس نمی‌شود و با توجه به تداوم بارندگی‌ها نیروهای خدمات شهری قم طی ۴۸ ساعت آینده در آمادگی کامل قرار دارند.

  • نویسنده :
  • منبع :