19 دی: مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش دلاری صادرات استان در مهرماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در مهرماه‌سال‌جاری، ۲۷ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۹۷۵ دلار کالا از گمرکات استان قم صادر شد، در حالی که این رقم درمشابه سال گذشته، ۱۳میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۹۱ دلار بود.

وی با اشاره به فعالیت مناسب بخش صادرات بسته‌های پستی در گمرکات استان نیز افزود: در همین مدت ۱۳۷ بسته پستی و مطبوعات به وزن ۸۵۲ کیلوگرم و ارزش ۳۹هزار و ۵۹۴ دلار از گمرکات استان قم به سایر کشورهای جهان صادر شد.

وی با اشاره به این‌که برای گسترش صادرات قم درهمه بخش‌ها، با فعالان اقتصادی استان همکاری‌های لازم را گسترش خواهیم داد، ادامه داد:‌ بیشترین حجم صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون توقف انجام می‌شود.

دریکوندی پیرامون وضعیت واردات استان نیز گفت:‌ در مهرماه سال‌جاری، سه‌هزار و ۴۹۵ تن کالا به ارزش ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۹۳ دلار از طریق گمرکات قم وارد شد که بیشتر آن را مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی استان برای تولید محصول نهایی تشکیل می‌داد.

وی افزود: این اداره کل با همکاری سایر نهادهای متولی در زمینه مقابله با قاچاق نیز با استفاده از همه ابزارهای نظارتی تحت اختیار خود فعال است و در همین رابطه طی مدت یاد شده،‌ ۵۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در گمرکات قم تشکیل شده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :