19 دی: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که بین ⁧‫آتش سوزی‬⁩ مشکوک در ⁧‫سازمان امور مالیاتی‬⁩ و امحای کلیه ⁧‫اسناد محرمانه‬⁩ طرح جامع مالیاتی ارتباطی وجود دارد.

محسن علیزاده رئیس کمیته بازار سرمایه در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«ارتباط آتش سوزی مشکوک در سازمان امور مالیاتی و امحای کلیه اسناد محرمانه طرح جامع مالیاتی پس از ارجاع این پرونده به دستگاه قضایی کشور بابت تخلفات گسترده.

مجلس پیگیری می کند 

اخیرا غلامرضا قبله‌ای مدیرکل دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که علت آتش سوزی در یکی از طبقات ساختمان طرح جامع مالیاتی در خیابان خرمشهر از سوی حراست سازمان، سازمان بازرسی و آتش نشانی در حال بررسی است. برخلاف آن‌چه که در برخی اخبار اولیه مربوط به این حادثه مطرح شده بود، به محل نگهداری اسناد طرح جامع مالیاتی آسیبی نرسیده است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۷ مهر گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور در نحوه تهیه و اجرای طرح مالیاتی را به قوه قضاییه ارجاع دادند. 

در بخشی از این گزارش آمده است: «طرح جامع مالیاتی از سال ۱۳۸۱ آغاز گردید و براساس گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال مالی ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن مصوب شده است ولی اهداف طرح شامل افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش هزینه‌های عملیاتی وصول مالیات، افزایش رضایت صاحبان کسب و کار (تسهیل فصای کسب و کار)، شفاف‌سازی و هوشمند سازی نظام مالیاتی محقق نشده است

  • نویسنده :
  • منبع :