19 دی: رییس مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول نامه رییس‌جمهوری درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ارجاع برنامه‌های او به کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های مرتبط خبر داد.
محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در صحن علنی مجلس با قرائت نامه رییس جمهوری بر ای مجلس گفت: در اجرای اصل ۱۰۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدینوسیله دکتر مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش به همراه مشخصات سوابق و برنامه ایشان جهت رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌نمایم. دوام توفیق جنابعالی و نمایندگان را خواستارم.
قالیباف پس از قرائت نامه رییس‌جمهوری گفت: به استناد ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس بعد از قرائت و اعلام وصول معرفی برنامه پیشنهاد را به کمیسیون تخصصی و کمیسیون‌های مرتبط ارجاع می‌دهیم و هفته آینده پس از برسی برنامه، رسیدگی به وزیر پیشنهادی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.
مسعود فیاضی ۴۶ ساله و دارای مدرک مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران و استادیار گروه منطق فهم دین در پژوهشکده حکت و دین پژوهی است.
از جمله سوابق او می‌توان به مدیرکل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسوول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسوول کلان بنیاد آی سی دی ال، رییس هیات مدیره انتشارات مدرسه و معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.
رییس جمهوری، شهریورماه حسین باغ‌گلی را برای تصدی وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی کرده بود که او نتوانست رای لازم را برای این سمت بدست آورد.

  • نویسنده :
  • منبع :