19 دی: قیمت سکه در بازار تهران امروز (چهارشنبه، ۱۹ آبان‌ماه) با ۹۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید.
امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۹۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.
همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۲۷ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۳۱۷ هزار تومان شد.
همچنین اُنس جهانی طلا با ۵۸ سنت افزایش قیمت نسبت به روز گذشته یک‌هزار و ۸۲۵ دلار و ۶۱ سنت ارزش‌گذاری شد.  
به گزارش ایرنا، مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. امروز نرخ دلار در صرافی‌های بانکی رشد آرامی داشت و با قیمت ۲۷ هزار و ۵۸۴ تومان معامله شد. قیمت انس جهانی طلا نیز نزدیک به یک دلار افزایش داشت. رشد قیمت انس جهانی طلا موجب افزایش بهای این فلز زرد در داخل شد. بنابراین قیمت سکه طرح قدیم و جدید نیز به تبع رشد نرخ ارز و انس جهانی افزایش یافت. 

  • نویسنده :
  • منبع :