19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۲۰ هزار دوز واکسن اسپایکوژن که تولید مشترک ایران و استرالیاست و با توجه به تکنولوژی ساخت، دارای کمترین عوارض است، به قم وارد شده و به زودی تزریق آن آغاز می‌شود.
محمدرضا قدیر عصر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان قم همچون بسیاری از نقاط کشور نزولی است، اما در روزهای اخیر روند کاهشی آن بسیار کند و تقریبا ثابت شده‌است.

وی با بیان اینکه میانگین فوتی کرونا در هفته گذشته در استان قم ۲.۸ بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا در کشورهای همسایه به ویژه کرونای دلتاپلاس که سویه جهش یافته‌است، به شدت نگران ایجاد موج ششم کرونا در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم موقعیت کنونی را بهترین فرصت برای تکمیل واکسیناسیون در کشور دانست و گفت: تسریع در تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی مردم بیش از گذشته اهمیت دارد و امیدواریم که به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان قم دوز اول یا هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند، از عقب ماندگی استان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: تمامی زیرساخت‌های لازم برای گسترش واکسیناسیون در قم آماده است، اما درصدی مخالف و درصدی هم مردد هستند.

قدیر بر ضرورت بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی و مذهبی برای اقناع مخالفان واکسن تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی از مساجد به اسم طب سنتی، به مراکز ضد واکسن تبدیل شدهاند که این اصلا خوب نیست و همه باید از سلامت مردم و جامعه صیانت کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت در شهر و روستا آماده تزریق واکسن هستند و این گستردگی مراکز، واکسن را در دسترس مردم قرار داده و پایین بودن شاخص های واکسیناسیون در قم اصلا شایسته نیست.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا