19 دی: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اطلاعیه‌ای جزییات بیشتری از خطای رخ داده در پی مرگ مشکوک یک جوان را در بیمارستان دولتی علی‌بن ابیطالب(ع) این شهرستان اعلام کرد و از استعفای پنج نفر از مسئولان این بیمارستان و معرفی ۱۷ نفر به هیات رسیدگی به تخلفات خبر داد.
مرگ جوانی ۳۳ ساله طی ۱۲ آبان ماه در این بیمارستان خبرساز شده بود؛ خانواده وی قصور یا خطای پزشکی را عامل مرگ می‌دانستند و اعلام شده بود که بررسی های پزشکی قانونی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به دنبال این رویداد، عصر روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال بررسی بیشتر در خصوص فوت ناگهانی مرحوم سعید خانی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ضمن حضور در تمامی جلسات فوق العاده ویژه کمیته مرگ و میر و هیات تخلفات اداری و بازرسی با بررسی تمامی عوامل احتمالی دخیل در امر مذکور به این نتیجه رسیدند که متاسفانه حادثه مذکور بدلیل اختلال در روند تحویل دارو به بخش رخ داده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: نهایتاً پرستار مسئول که می بایست برابر دستور پزشک معالج ویتامین ث تزریق می نمود به دلیل تشابه بسیار زیاد شکل دارو با داروی دیگر، تزریق انجام و متاسفانه منجر به مرگ شده است. در نهایت بعد از جلسات مشترک با افراد دخیل در این ماجرا، منجر به استعفای پنج نفر از مسئولان بیمارستان در رده های مختلف و معرفی ۱۷ نفر کارمند به هیات رسیدگی به تخلفات شد. ضمناً نتیجه کالبد شکافی بیمار در آینده توسط پزشکی قانونی استان اعلام خواهد شد.
در پایان این اطلاعیه بیان شده است: ضمن عذرخواهی مجدد ریاست و معاونت درمان دانشگاه مغفرت الهی را برای مرحوم سعید خانی آرزو داریم و امید داریم با تمهیداتی که اندیشیده شده در آینده کمترین خطای پزشکی را داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :