19 دی: محمدباقر قالیباف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دولت ابلاغ کرد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به دولت ابلاغ کرد.
در متن نامه ابلاغیه آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب جلسه ۲۴/۷/۱۴۰۰ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی مطابق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی که با عنوان طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌شود.
براساس این گزارش، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان دهم آبانماه سال جاری در حساب کاربری خود در توییتر از تأیید طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این شورا خبر داد و نوشت: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان از سوی مجلس محترم، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد. امیدوارم اجرای این قانون با احکام متعدد و متنوع آن، به تحقق اصل دهم قانون اساسی یعنی تسهیل تشکیل نهاد خانواده و تحکیم و استواری این نهاد بیانجامد.
در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌هایی چون تسهیلات اشتغال، مسکن و تأمین فضای مناسب برای مادر و کودک، آموزش مادران، حمایت از مادران باردار، مقابله با پدیده سقط جنین، سیاستگذاری عمومی جمعیت و در نهایت درمان ناباروری در نظر گرفته شده است.
  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان