19 دی: مردی که عنوان می‌شد در منطقه توچال مفقود شده است، صبح جمعه از کشور خارج شده بود.

آخر هفته گذشته بود که خانواده یک فرد به هلال احمر و امداد و نجات اعلام می‌کنند که عضوی از خانواده آنها پس از صعود قله توچال به پایین بازنگشته است. این فرد تا ایستگاه 5 توچال عکس ها و ویدیوهایی را هم از خود منتشر و تاریخ پنجشنبه 20 آبان را هم اعلام می‌کند، اما ماجرا چیزی نبوده که امدادگران تصور می‌کردند. 

پس از اعلام مفقودی تیم های امدادی هلال احمر، در گروه های مختلف سه شبانه روز برای یافتن این فرد در ارتفاعات تهران به جستجو می‌پردازند، اما روز گذشته اعلام می‌شود که همه چیز یک دروغ بوده و فرد مورد نظر صبح جمعه از کشور خارج شده است. 

دکتر حمید مساعدیان، مسئول کارگروه امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در این باره به فارس گفت: اعلام مفقودی این فرد اصلا صحت نداشته و پس از پیگیری از نیروی انتظامی مشخص شد که او صبح جمعه از کشور خارج شده است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده این فردا دانسته این اعلام مفقودی را انجام دادند یا ندانسته، عنوان کرد: به نظرم می‌دانستند و نحوه بیان مفقودی طوری نبود که انگار فردی گم شده باشد و خیلی راحت این موضوع را بیان کردند و هیچ گونه اضطراب و نگرانی در گفتارشان وجود نداشت. ظاهرا این فرد بدهی 8 میلیاردی هم داشته و با این وجود از کشور خارج شده است. 

مساعدیان در مورد اینکه آیا از این فرد و خانواده اش شکایتی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: هلال احمر چون پیگیر موضوع بوده، می‌تواند در مراجع قضایی شکایت کند.

  • نویسنده :
  • منبع :