19 دی: فدراسیون فوتبال سوریه از طریق یک رابط با علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی تماس گرفته تا وی را به استخدام در بیاورد.
سوریه در آخرین مسابقه برابر عراق به نتیجه تساوی رسید تا از دور رفت مسابقات تنها دو امتیاز روی دو تساوی مقابل عراق و امارات اندوخته باشد. آن‌ها سه شکست نیز برابر ایران، لبنان و کره‌جنوبی تجربه کردند که البته همگی با یک اختلاف گل و در بازی نزدیک بودند.
در این شرایط و در حالی که گفته می‌شد نزار محروس که خود بعد از مسابقات مقدماتی جانشین نبیل معلول سرمربی تونسی شده، به احتمال زیاد این شغل را از دست خواهد داد. این ملی پوش و مربی سابق فوتبال سوریه که جزو نام‌های شناخته شده این کشور به شمار می‌آید در حال حاضر موقعیت لرزانی روی نیمکت دارد و ممکن است در دور برگشت مسابقات فرد دیگری را به جای خود ببیند.
اما خبری جالب در این باره حکایت از این دارد که فدراسیون فوتبال سوریه از طریق یک رابط با علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی تماس گرفته تا وی را به استخدام در بیاورد و هدایت تیم ملی این کشور را به دایی واگذار کند.
این مذاکرات پس از شکست سوریه مقابل لبنان آغاز شده، اما باتوجه به اینکه دایی این شرط را گذاشته بوده که اگر اتفاقی قرار است رخ بدهد بعد از بازی مقابل ایران باشد، ادامه مذاکرات به آینده موکول شده و ممکن است با کسب نتیجه‌ای که مدنظر ماست، دور تازه مذاکرات بین طرفین آغاز شود.
جالب است بدانید که کشور سوریه قبلا نیز از مربیان ایرانی بهره برده و جلال طالبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۹۸ در مدتی کوتاه هدایت تیم ملی فوتبال سوریه را برعهده داشته است. او پس از جام ملت‌های آسیا لبنان ۲۰۰۰ کمتر از یک سال این سمت را پذیرفت و البته دوره ناموفقی در آنجا داشت.
آخرین تجربه علی دایی به کار در تیم سایپا برمی‌گردد که تیم او موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند، اما پس از آن به دلایلی دایی از فوتبال ایران کنار رفت. در ادامه صحبت‌هایی مبنی بر حضور او در تیم ب اورتون به عنوان مربی وجود داشت که به نتیجه رسید. دایی سابقه یک قهرمانی لیگ برتر و دو جام حذفی را هم دارد.
باید دید که این تماس‌ها و مذاکرات به چه سرانجامی خواهند رسید.

  • نویسنده :
  • منبع : ورزش سه